loading

Ekoškole

Osnovna škola Odra

Korisnički podaci

Osnovna škola Odra
Đačka 5, 10020 Zagreb
01/6261050
ured@os-odra-zg.skole.hr
2024
Stjecanje statusa
  • Naziv projekta: Zelena škola

    Tema projekta: Zaštita okoliša, gospodarenje otpadom, održivi razvoj

    Opis projekta:

    OŠ Odra je akreditirana Erasmus+ škola. Projekt Zelena škola, u sklopu akreditacije provodit će se od 2023. - 2025. godine. Projekt je počeo u lipnju 2023. i trajat će do lipnja 2025. godine. Projekt ima 3 cilja: 

    1. Osposobljavanje učitelja za stvaranje i djelovanje u okviru Zelene (eko) škole

    2. Edukacija i priprema učenika za djelovanje u okviru održivog razvoja

    3. Implementacija i širenje kulture održivog razvoja i kružne ekonomije

  • Naziv projekta: Školski vrt

    Tema projekta: Poboljšanje prehrane, tjelesna aktivnost i boravak na svježem zraku, vrijednost rada na zemlji

    Opis projekta:

    OŠ Odra pokreće i namjerava dugoročno koristiti školski vrt u svrhu vlastitog uzgoja voća, povrća te ljekovitog i začinskog bilja. Godišnjim rastom broja učenika dolazi do sve većeg broja alergične i pretile djece. Rezultati istraživanja pokazuju da škola ima veliki broj umjereno pretilih i pretilih učenika. Uz to, proporcionalno se povećava i broj učenika s alergijama (alergije na različite tvari iz okoliša ili hrane) čemu ne pogoduje onečišćenje zraka i manjak prostora u školi. Ujedno bi se radilo na osvještavanju vrijednosti rada na zemlji, na vrijednosti rada i stvaranju nečega vlastitim trudom i zalaganjem kao zalog za zdraviju budućnost. Učenici bi radili na uspostavljanju, održavanju i njegovanju školskog eko vrta, ubirali bi njegove plodove (raznoliko povrće, voće i bilje) te u konačnici konzumirali zdrave ekološki uzgojene plodove. Kroz rad bi razvijali svijest o odnosu čovjeka prema prirodi, timski rad i učili u neposrednoj životnoj praksi.

  • Naziv projekta: Brain park

    Tema projekta: Korištenje reciklinaranog i otpadnog materijala u različite svrhe - tjelesna aktivnost, kreativnost, emocionalni razvoj

    Opis projekta:

    U nedostatku školske dvorane planira se preuređenje slabo korištenog dijela školskog voćnjaka u poligon prepreka od recikliranih materijala. Iskoristile bi se stare gume, limenke te otpadni građevinski materijal – cigle i neobrađeno drvo koje bi učenici zajedno s učiteljima naučili obraditi i ponovno upotrijebili pri uređenju poligona. Recikliranim materijalima planiraju se izraditi mozgalice i različite vanjske igre koje će razvijati koordinaciju, ravnotežu te finu motoriku. Između ostalih, planira se i izrada velikog vanjskog šaha.

    Brain park će se povezati sa školskim vrtom uređenjem senzorne staze, sadnjom različitog aromatičnog bilja i biljaka različitih veličina i tekstura. Staza će biti izgrađana od otpadnog građevinskog materijala različitih površina kako bi se učenici nesmetano mogli kretati njome svim godišnjim dobima i na taj način aktivirati sva osjetila – vizualno, olfaktivno i taktilno, a u vrtu i gustativno.

Korak 1

Članovi odbora

N.S., M.K., P.P., M.C., M.L., B.Š., M.P., N.K., E.Ć., J.Š., P.P., L.H., L.S., F.F., F.K., P.K., T.V., J.R., Š.H., A.B., V.P., S.B., A.K., I.L.J.J., N.P., V.G., M.M., P.G., M.B., L.S., M.P., A.S., L.P., M.D., J.D., A.LJ., M.J., S.B., M.B., M.S., I.K., J.K., D.R., S.P., A.V., LJ.S., A.Z., I.K., I.T.,, Z.B., I.S., A.K.

image

Korak 3

Plan djelovanja

Otpad i recikliranje
  • EKO KREATIVCI: razvijati ekološku svijest i važnost očuvanja okoliša
  • LIKOVNA GRUPA: razvoj novih vještina kroz izradu skulptura od recikliranih materijala; komuniciranje o likovnim djelima kroz iznošenje vlastitih stavova, povezivanje ekologije i umjetnosti
  • EKO KROZ RIJEČI, PJESMU I RUKOTVORINE: uočiti utjecaj čovjekova negativnog djelovanja na okoliš; osvijestiti kod učenika važnost održavanja čistoće prostora i okoliša u kojem živimo
  • EKOLOGIJA KROZ UMJETNOST: upoznati i otkrivati živu i neživu prirodu, njezinu raznolikost i promjenjivost neposredno u okolini i kroz umjetnička djela; tematski povezati okoliš s umjetničkim izražavanjem, Land art za djecu
  • BRAIN PARK: kreativnost, neprestano istraživanje, stjecanje novih znanja i prilagođavanje promjenama u prirodi
  • JUNACI PLANETE ZEMLJE: osvijestiti učenike o važnosti pravilnog zbrinjavanja otpada i recikliranju; potaknuti ih na promišljanje o prenamjeni otpadnih materijala u korisne predmete koje iznova možemo koristitI
  • MALI STVARAOCI: razvijati kreativnost u dječjem stvaralaštvu; osvijestiti važnost korištenja već korištenog materijala; razvijati kod učenika mogućnost korištenja materijala iz prirode
  • OD STAROG NOVO: razvijanje ekološke svijesti kod učenika; razvijanje radnih navika; osvijestiti važnost recikliranja
  • UČITELJICA PRIRODA, ZELENA IGRAONICA: postupkom recikliranja doprinijeti razvoju kognitivnih vještina, fine i grube motorike učenika
  • PLASTIČNIM ČEPOVIMA DO SKUPIH LIJEKOVA: skrenuti pozornost učenika na važnost recikliranja otpada s ciljem zaštite prirode i smanjenja korištenja vrijednih prirodnih resursa; ukazati na važnost odvajanja pojedinih vrsta otpada od komunalnog otpada
  • VIZUALNI IDENTITET ZELENE ŠKOLE - UREĐUJEMO I RECIKLIRAMO: naučiti kako u domu, školi i široj zajednici možemo odvajati otpad, gdje ga propisno odlagati; naučiti kako otpad ponovno upotrijebiti u umjetnosti i uređenju škole; osvijestiti da neke odbačene predmete i proizvode nećemo smatrati smećem već kao vrijedan didaktički neoblikovani materijal koji možemo ponovno vratiti u uporabu kroz estetsko uređenje škole; poticati štednju prirodnih resurse čime čuvamo naš planet
  • SKUPLJAMO ZAJEDNO STARE BATERIJE: ukazati na važnost odvajanja pojedinih vrsta otpada, pogotovo baterija, od komunalnog otpada; uklanjanjem starih baterija na ispravan način i kontrolirano, praktično ekološki djelovati na ciljevima zaštite sredine u kojoj živimo i radimo
  • Radionice i predavanja: 
  1. Mali, ali veliki eko ratnici: pravilno gospodarenje energijom, vodom i otpadom
  2. Uređenje kutija za odlaganje plastičnog otpada: povećati broj spremnika za plastični otpad u školi
  3. Kornjača "Eki": izrada lutke 
  4. Izrada eko ukrasa za školsku jelku: ukrašavanje školske jelke
  5. Izrada eko-papira
  6. Izrada predmeta od recikliranog materijala 
  7. Istraživanja u okolišu škole: pokus biorazgradnje plastike 
  8. Istraživanja u vlastitom domu: provesti istraživanje za kućni otpad
  9. Eko teglica za majčicu: izrada poklona za Majčin dan

Akcija:

  • ZELENI KORAK: sudjelovanje u akciji Zeleni korak Reoma Grupe d.o.o.
  • EKO KREATIVCI: izrađivanje lutaka i scenografije pomoću raznih otpadnih i prirodnih materijala (kolaž, karton, tkanina, spužva, drvo i sl.)
  • LIKOVNA GRUPA: upoznavati se s kombiniranim likovnim tehnikama i novim reciklirani materijalima; interpretirati i klasificirati likovna djela kroz temu ekologije
  • EKO KROZ RIJEČI, PJESMU I RUKOTVORINE: izrađivanje rukotvorina od recikliranog materijala (plastika, stari papir, karton) i materijala iz prirode: različiti plodovi, sjemenke i slično
  • EKOLOGIJA KROZ UMJETNOST: prirodnim, ekološkim i ostali materijalima izrađivati umjetničke predmete u svrhu dekoracije škole
  • BRAIN PARK: naučiti kako obraditi drvo – od pripreme i brušenja drveta do bojanja
  • JUNACI PLANETE ZEMLJE: likovni radovi na temu ekologije; prikupljanje materijala iz svog kućanstva i izrada predmeta od plastičnih boca, vrećica, novinskog papira, materijala iz prirode, tekstila; obilježavanje „eko“ datuma
  • MALI STVARAOCI: prikupljanje materijala u prirodi, prikupljanje korištenog materijala u kući i izrađivanje igračaka 
  • OD STAROG NOVO: prikupljanje materijala iz prirode i kućanstva, izrada različitih proizvoda koristeći reciklirane predmete
  • UČITELJICA PRIRODA, ZELENA IGRAONICA: pokus biorazgradnje plastike u tlu i istraživanje kućnog otpada, recikliranje starog papira te proizvodnja novog papira
  • PLASTIČNIM ČEPOVIMA DO SKUPIH LIJEKOVA: u suradnji s Udrugom oboljelih od leukemije i limfoma, prikupljanje čepova u kutije te odvoz do reciklažnog dvorišta
  • VIZUALNI IDENTITET ZELENE ŠKOLE - UREĐUJEMO I RECIKLIRAMO: izrada ukrasa prirodnim i didaktički neoblikovanim materijalima te likovnih radovima vezanim uz blagdane, godišnja doba i priredbe i sl.; učenici i učitelji će kroz timski rad izrađivati materijale i ukrase za školu kroz cijelu godinu tematski
  • SKUPLJAMO ZAJEDNO STARE BATERIJE: u suradnji s tvrtkom Friš.d.o.o. skupljati stare baterije 
  1. Mali, ali veliki eko ratnici: poslušati predavanje o pravilnom gospodarenju energijom, vodom i otpadom, shvatiti zašto je to danas problem, ali i izazov. Steći znanja o zaštiti mora, shvatiti zašto je plastika problem i kako smanjiti upotrebu plastike u svakodnevici
  2. Uređenje kutija za odlaganje plastičnog otpada: nabava kutija i oblaganje žutim papirom kao oznakom za kontejner za plastiku; postavljanje kutija u učionice
  3. Kornjača "Eki": izrada lutke kornjače od kutije za jaja i krpe, osmišljavanje i izvedba kratkog igrokaza 
  4. Izrada eko ukrasa za školsku jelku: izrada  ukrasa od recikliranih materijala (plastičnih čepova i boca, starog papira)
  5. Izrada eko-papira: recikliranje starog papira u novi eko-papir i izrada božićnih čestitki od istog 
  6. Izrada predmeta od recikliranog materijala: izrada dječje igračke, instrument, igru, masku za karneval od recikliranog materijala 
  7. Istraživanja u okolišu škole: učenici će biootpad pomiješati sa zemljom; u jednu mješavinu dodat će se nerazgradiva vrećica, a u drugu biorazgradiva vrećica; je li se biorazgradiva vrećica u potpunosti razgradila saznat će krajem 4. mjeseca
  8. Istraživanja u vlastitom domu: zabilježiti koju vrstu otpada i u kojoj količini učenici najviše pronalaze unutar vlastitoga kućanstva; rezultate prikazati tablicom i piktogramima
  9. Eko teglica za majčicu: sadnja biljke i ukrašavanje teglice otpadnim materijalom

Akcija:

  • ZELENI KORAK: prikupljanje starog papira 
  • EKO KREATIVCI: 3.b i M.P. (učiteljica razredne nastave)
  • LIKOVNA GRUPA: 15 učenika od 5. do 8. razreda i T.G. (učiteljica likovne kulture)
  • EKO KROZ RIJEČI, PJESMU I RUKOTVORINE: 2.b i B.B. (učiteljica razredne nastave)
  • EKOLOGIJA KROZ UMJETNOST: 2.a i L.P. (učiteljica razredne nastave)
  • BRAIN PARK: 20 učenika 3. i 4. razreda te učenika od 5. do 8. razreda; S.D. (učiteljica informatike) i K.T. (učitelj tjelesne i zdravstvene kulture)
  • JUNACI PLANETE ZEMLJE: 1.c i T.R. (učiteljica razredne nastave)
  • MALI STVARAOCI: 1.a i B.P. (učiteljica razredne nastave)
  • OD STAROG NOVO: 10 učenika 8. razreda i M.B. (učiteljica geografije)
  • UČITELJICA PRIRODA, ZELENA IGRAONICA: 1.b i J.P.Z. (učiteljica razredne nastave)
  • PLASTIČNIM ČEPOVIMA DO SKUPIH LIJEKOVA: svi učenici i zaposlenici OŠ Odra pod vodstvom M.B. (učiteljice razredne nastave)
  • VIZUALNI IDENTITET ZELENE ŠKOLE - UREĐUJEMO I RECIKLIRAMO: Tim za estetsko uređenje škole: L.P., M.D., M.B., V.T.  i svi učenici škole pod vodstvom Tima za estetsko uređenje
  • SKUPLJAMO ZAJEDNO STARE BATERIJE: svi učenici i zaposlenici škole OŠ Odra pod vodstvom M.B. (učiteljice geografije) 
  1. Mali, ali veliki eko ratnici: 1.a, 2.a, 2.b, 2.c, 3.a, 3.b, 3.c, 4.c, učiteljice navedenih razreda, Udruga TERRA HUB 
  2. Uređenje kutija za odlaganje plastičnog otpada: 1.a, 1.b, 1.c,, učiteljice razredne nastave (M.B., V.T., T.R.) 
  3. Kornjača "Eki": izrada lutke 
  4. Izrada eko ukrasa za školsku jelku: 1.a, 2.b i učiteljice razredne nastave (M.B. i K.B)
  5. Izrada eko-papira: 1.b i J.P.Z. (učiteljica razredne nastave)
  6. Izrada predmeta od recikliranog materijala: 1.b i J.P.Z. (učiteljica razredne nastave)
  7. Istraživanja u okolišu škole: 1.b i J.P.Z. (učiteljica razredne nastave)
  8. Istraživanja u vlastitom domu: 1.b i J.P.Z. (učiteljica razredne nastave)
  9. Eko teglica za majčicu: 1.a i 2.b i učiteljice razredne nastave (M.B. i K.B.)

Akcija:

  • ZELENI KORAK: svi učenici i djelatnici škole (posebice učenici Ekopatrole) i Reoma Grupa d.o.o. 
  • EKO KREATIVCI: tijekom nastavne godine 2023./2024., 1 sat tjedno u sklopu izvannastavne aktivnosti Eko kreativci; praćenje: izvođenje predstava i umjetničkih radova u razredu i na prigodnim svečanostima u školi, lokalnoj zajednici i na smotri Lidrano 
  • LIKOVNA GRUPA: tijekom nastavne godine 2023./2024., 2 sata tjedno u sklopu izvannastavne aktivnosti Likovna grupa; praćenje: opisno praćenje u eDnevniku, izlaganje skulptura u prostorima škole
  • EKO KROZ RIJEČI, PJESMU I RUKOTVORINE: tijekom nastavne godine 2023./2024., 1 sat tjedno u sklopu izvannastavne aktivnosti Eko kroz riječi, pjesmu i rukotvorine; praćenje: opisno praćenje u eDnevniku
  • EKOLOGIJA KROZ UMJETNOST: tijekom nastavne godine 2023./2024., 1 sat tjedno u sklopu izvannastavne aktivnosti Ekologija kroz umjetnost;  praćenje: sudjelovanje u uređenju škole, objave na Web i Facebook stranici škole
  • BRAIN PARK: tijekom nastavne godine 2023./2024. u sklopu provođenja projekta Brain park; praćenje: sustavno praćenje učenikovog zalaganja i odnosa prema radu; izlaganje i objava učeničkih radova na stranicama škole
  • JUNACI PLANETE ZEMLJE: tijekom nastavne godine 2023./2024., 1 sat tjedno u sklopu izvannastavne aktivnosti Junaci planete Zemlje; praćenje: opisno praćenje učeničkih sposobnosti, postignuća i interesa; korištenje izrađenih predmeta u igri tijekom produženog boravka; uređenje školskih prostorija
  • MALI STVARAOCI: uređenje školskih panoa i ostalih prostora; korištenje igračaka za igru u produženom boravku 
  • OD STAROG NOVO: tijekom nastavne godine 2023./2024., 1 sat tjedno u sklopu izvannastavne aktivnosti Od starog novo; praćenje: količina prikupljenih materijala i izrađenih predmeta
  • UČITELJICA PRIRODA, ZELENA IGRAONICA: tijekom nastavne godine 2023./2024., 1 sat tjedno u sklopu izvannastavne aktivnosti Učiteljica priroda, zelena igraonica; praćenje: vođenje bilježaka i ispunjavanje radnih listića.
  • PLASTIČNIM ČEPOVIMA DO SKUPIH LIJEKOVA: tijekom nastavne godine 2023./2024. u sklopu projekta Plastičnim čepovima do skupih lijekova; praćenje: broj vreća za pakiranje i odvoza do reciklažnog dvorišta
  • VIZUALNI IDENTITET ZELENE ŠKOLE - UREĐUJEMO I RECIKLIRAMO: tijekom nastavne godine 2023./2024. u sklopu školskog projekta (1. dan škole, jesen, Vukovar, sveti Nikola, Božić i zima, Fašnik, Valentinovo, Dan ružičastih majici, proljeće i Uskrs, ljeto); praćenje: izlaganje u unutarnjem školskom prostoru; objave uređene škole na mrežnoj stranici škole i na Facebook stranici škole 
  • SKUPLJAMO ZAJEDNO STARE BATERIJE: tijekom nastavne godine 2023./2024. u sklopu projekta Skupljajmo zajedno stare baterije; praćenje: količina prikupljenih baterija (kg) 
  1. Mali, ali veliki eko ratnici: 8.12.2023. u sklopu prezentacije Udruge TERRA HUB; praćenje: kviz znanja i evaluacijski listići
  2. Uređenje kutija za odlaganje plastičnog otpada: tijekom nastavne godine 2023./2024.u sklopu redovne nastave i produženog boravka; praćenje: broj izrađenih i postavljenih kutija 
  3. Kornjača "Eki": studeni 2023.; broj izrađenih lutki i izvođenje igrokaza 
  4. Izrada eko ukrasa za školsku jelku: prosinac 2023.; praćenje: broj ukrasa na školskoj jelki 
  5. Izrada eko-papira: prosinac 2023.; praćenje: broj uspješno izrađenih božićnih čestitki 
  6. Izrada predmeta od recikliranog materijala: siječanj/veljača 2024.; praćenje: broj uspješno izrađenih predmeta
  7. Istraživanja u okolišu škole: ožujak/travanj 2024.; praćenje: opažanje, bilješke, zaključak pokusa 
  8. Istraživanja u vlastitom domu: svibanj 2024.; praćenje: tablice i piktogrami 
  9. Eko teglica za majčicu: svibanj 2024.; praćenje: broj izrađenih poklona

Akcija:

  • ZELENI KORAK: 01.02.2024. - 31.03.2024.; praćenje: ukupan broj kilograma prikupljenog papira
Biološka raznolikost vanjskog okoliša i unutarnjeg prostora
  • LJEKOVITO I ZAČINSKO BILJE: stjecanje znanja i razvijanje svijesti o korisnosti ljekovitog i začinskog bilja
  • MALI BOTANIČARI: stjecanje znanja o biljkama, prepoznavanje istih u okolišu, njihovoj namjeni i iskoristivosti
  • HORTIKULTURA: razvijanje ljubavi i osjećaja za prirodu i biljni svijet; razvijanje svijesti o korisnosti biljaka u životnom prostoru; usvajanje znanja o njezi i razmnožavanju osnovnih ukrasnih biljaka
  • EKO VRT: upoznavanje s procesom “od sjemenke do ploda”
  • UZGOJ I SADNJA VAZDAZELENOG BILJA: uočiti karakteristike godišnjih doba i povezati ih s osobnim iskustvom, razlikovati vazdazeleno i listopadno bilje i drveće
  • ŠKOLSKI VRT: razvijanje ekološke svijesti, radnih navika, poticanje timskog i istraživačkog rada
  • UZGOJ SOBNOG BILJA: kroz promatranje sobnog bilja i kroz brigu o biljkama uočavati i utvrđivati nastavne sadržaje iz prirode i društva kao što su uvjeti života i ekološke teme, naučiti na koji način brinemo o sobnom bilju te nazive biljaka i način održavanja, razvijanje smisla za estetsko uređenje doma i prostora u kojem boravimo, povezanost s prirodom u domu i školi, razvijati interes za uljepšavanje okoliša i povezanost s prirodom
  • UKRASNE I ZAČINSKE BILJKE (LONČANICE):  istraživati i upoznati neke ukrasne i začinske biljke koje možemo uzgajati u teglama (sobne), začinsko bilje - čemu služi
  • ŠKOLA U PRIRODI-NOVI VINODOLSKI: upoznati živi svijet u moru i uz more, zaštitu i čuvanje voda, očuvanje ugroženih vrsta koje žive u moru i uz more
  • COPRNJASTI PUT, DANI KRUHA U ETNO KUĆI POD OKIĆEM, BOTANIČKI VRT, ZOOLOŠKI VRT, KRAŠOGRAD : terenska nastava; učenje u neposrednoj stvarnosti
  • ŽIVOT LEPTIRA: podići svijest ljudi o zaštiti leptira
  • MALA ŠKOLA PČELARSTVA: osvijestiti važnost prirode i pčela za život ljudi, razviti empatiju

Radionice i akcije: 

  1. Šumarski fakultet u Zagrebu: sudjelovanje u radionici 
  2. "Ozelenimo gradove i općine Hrvatske":  sudjelovanje u akciji
  3. Uređenje okoliša vrta: sudjelovanje u akciji 
  4. Učenička zadruga "Sveti Juraj": aktivno sudjelovanje u djelovanju Zadruge u skladu s planom djelovanja "Zelene škole"
  • LJEKOVITO I ZAČINSKO BILJE: sijanje i sadnja ljekovitog i začinskog bilja
  • MALI BOTANIČARI: pronalazak ljekovitih biljki, proizvodnja različitih proizvoda od istih; izrada herbarija
  • HORTIKULTURA: briga o ukrasnim biljkama u učionicama; presađivanje ukrasnih biljaka; ukorjenjivanje reznica u vodi biljaka; briga o školskom cvjetnjaku 
  • EKO VRT: u jesen i proljeće radit će se uređenje i sadnja vrta, rad u povišenim gredicama i plasteniku, a tijekom zime će se izrađivati digitalni sadržaji, pločice s nazivima biljaka i informativne table
  • UZGOJ I SADNJA VAZDAZELENOG BILJA: prikupiti biljke (sadnice od učenika), promatrati razvoj biljke i korijenja, saditi biljku, održati je živom osiguravajući joj životne uvjete
  • ŠKOLSKI VRT: vrt podijeliti na povrtni, voćni, ljekovito - začinski dio i cvjetnjak; sadnja povrća, voća i začinskog bilja u povišene gredice i plastenik; izraditi kalendar sjetve i berbe; u jesen i proljeće radit će se uređenje i sadnja vrta, sadnja cvijeća i stabala, a tijekom zime će se izrađivati digitalni sadržaji, pločice s nazivima biljaka i informativne table; izrada kompostera za bio otpad od drvenih paleta čime se smanjuje količina otpada i poboljšava kvaliteta tla
  • UZGOJ SOBNOG BILJA: učenici će na prozoru imati svatko svoju sobnu biljku o kojoj će napisati kratak osvrt ili prezentaciju, naučiti na koji način se održava, upoznati ostale učenike u razredu sa svojom biljkom, cijele godine će za nju brinuti na satima Prirode i društva, Satu razrednika
  • UKRASNE I ZAČINSKE BILJKE (LONČANICE): uzgoj i briga o biljkama – sadnja, presađivanje; uvjeti potrebni za rast biljke; izrada plakata s fotografijama biljaka; opis i namjena
  • ŠKOLA U PRIRODI-NOVI VINODOLSKI: fotografiranje, prikupljanje edukativnih materijala na radionicama arboretuma i bjeloglavog supa, sudjelovanje na predavanjima o ekološki ugroženim biljnim i životinjskim vrstama u moru i vjetrovima Jadrana, u radionicama i igraonicama koje vode animatori
  • COPRNJASTI PUT: upoznavanje starih igara tog kraja; starinski način izrade predmeta od drveta; sudjelovanje u radionicama (izrada košarica od lijeske, lukova i strijela, praćke od drveta, izrada plota od šiblja), jahanje ponija
  • DANI KRUHA U ETNO KUĆI POD OKIĆEM: obilazak zavičajne zbirke uz stručnog vodiča; prezentacija pripravljanja kruha (mlin-žrvanj, orginalna krušna peć-vatra...), oblikovanje i pečenje kruščića-kolačića uz stručno-pedagošku; razgled autentičnog ambijenta sela; sudjelovanje u starim narodnim igrama 
  • BOTANIČKI VRT: upoznati različite biljne vrste, razvijati svijest o očuvanju okoliša i bioraznolikosti, usvojiti pravila ponašanja u botaničkom vrtu, sudjelovati u obilasku Botaničkog vrta uz pratnju vodiča
  • ZOOLOŠKI VRT: upoznati različite životinjske vrste, razvijati svijest o očuvanju okoliša i bioraznolikosti, usvojiti pravila ponašanja u zoološkom vrtu, sudjelovati u obilasku i razgledavanju Zoološkog vrta u Zagrebu i radionici u Edukacijskom centru 
  • KRAŠOGRAD: uočiti promjene u prirodi i njihov utjecaj na život, biljni i životinjski svijet koji nas okružuje, učiti otkrivanjem; sudjelovati u obilasku Krašograda u pratnji stručnog vodiča, sudjelovati u zadanom edukativnom programu
  • ŽIVOT LEPTIRA: obilježiti Svjetski dan leptira 28.05.2024., naučiti da će posljedica smanjenja populacija leptira uzrokovati nestanak ptica te drugih životinja koje ovise o leptirima kao izvoru hrane; tijekom redovne nastave Hrvatskoga jezika, Prirode i društva, Likovne kulture, Glazbene kulture i Sata razrednika, učenici će proučavati, otkrivati i istraživati o životu leptira; izrada poučnih materijala o važnosti leptira (digitalno, hamer plakati...)
  • MALA ŠKOLA PČELARSTVA: sudjelovati u gostovanju pčelara, u knjižnici samostalno istraživati pčelarstvo i prezentirati prikupljene podatke putem plakata i infografike 

Radionice i akcije: 

  1. Šumarski fakultet u Zagrebu: sudjelovanje u radionici - kako saditi i brinuti o sadnici (sadnice će biti donirane od strane Fakulteta)
  2. "Ozelenimo gradove i općine Hrvatske": sudjelovati u akciji sadnje doniranih stabala i grmlja u krugu škole 
  3. Uređenje okoliša vrta: uređenje staze do vrta, izrada tabli i natpisa te klupice
  4. Učenička zadruga "Sveti Juraj": izrada ukrasnih i mirisnih vrećica punjenih lavandom; izrada ukrasnih i mirisnih sapuna od gotove smjese i pakiranje u ukrasni papir; izrada ukrasnih predmeta od vune i plastičnih masa, izrada bookmarkera od papira u boji i suhog lišća hrasta;  izrada privjesaka od origami zvjezdica i epoksi smole, oslikavanje boca bojama za staklo; izglaganje na smotri učeničkih zadruga Grada Zagreba i u školi za Božić i Dan škole 
  • LJEKOVITO I ZAČINSKO BILJE: 10 učenika 4. razreda i M.F. (učiteljica razredne nastave) 
  • MALI BOTANIČARI: 3.c i M.V. (učiteljica razredne nastave)
  • HORTIKULTURA: 10 učenika 7. i 8. razreda i I.Š.I. (učiteljica prirode i biologije) 
  • EKO VRT: 10 učenika četvrtih razreda i A.S. (učiteljica razredne nastave) 
  • UZGOJ I SADNJA VAZDAZELENOG BILJA: 2.a i L.P. (učiteljica razredne nastave) 
  • ŠKOLSKI VRT: učenici razredne i predmetne nastave koji su uključeni u srodne izvannastavne aktivnosti; učiteljice razredne nastave (A.S.; M.B., M.F.) 
  • UZGOJ SOBNOG BILJA: 4.b i M.D. (učiteljica razredne nastave) 
  • UKRASNE I ZAČINSKE BILJKE (LONČANICE): 2.b i B.B. (učiteljica razredne nastave) 
  • ŠKOLA U PRIRODI-NOVI VINODOLSKI: 4. razredi i M.F., M.D., A.S. (učiteljice razredne nastave); 3. razredi i S.B., M.V., M.L. (učiteljice razredne nastave) 
  • COPRNJASTI PUT: 2.a,b,c; B.B., L.P., L.S., M.J., K.B., I.O. (učiteljice razredne nastave)
  • DANI KRUHA U ETNO KUĆI POD OKIĆEM: 2.a,b,c; B.B., L.P., L.S., M.J., K.B. (učiteljice razredne nastave)
  • BOTANIČKI VRT, ZOOLOŠKI VRT, KRAŠOGRAD: 1.a, b,c; B.P., M.B., J.P.Z., V.T., T.R., I.O. (učiteljice razredne nastave) 
  • ŽIVOT LEPTIRA: 4.c i A.S. (učiteljica razredne nastave) 
  • MALA ŠKOLA PČELARSTVA: 2. a i 2. c razred koji pohađaju program produženog boravka i M.J. (učiteljica razredne nastave) 

Radionice i akcije: 

  1. Šumarski fakultet u Zagrebu: pedagoginja M.M., svi sudionici u sadnji 
  2. "Ozelenimo gradove i općine Hrvatske": pedagoginja M.M., učiteljica razredne nastave M.B. 
  3. Uređenje okoliša vrta: 4.c i A.S. (učiteljica razredne nastave) 
  4. Učenička zadruga "Sveti Juraj": učenici članovi zadruge od 5. do 8. razreda; M.P.  (učiteljica kemije i biologije) 
  • LJEKOVITO I ZAČINSKO BILJE: tijekom 2023./2024., 1 sat tjedno u sklopu izvannastavne aktivnosti Ljekovito i začinsko bilje; praćenje: opisno praćenje učenika, korištenje uzgojenog začinskog bilja u školskoj kuhinji
  • MALI BOTANIČARI: tijekom 2023./2024., 1 sat tjedno u sklopu izvannastavne aktivnosti Mali botaničari; praćenje: evaluacija stečenih znanja, broj proizvedenih proizvoda i bogatstvo herbarija
  • HORTIKULTURA: tijekom 2023./2024., 1 sat tjedno u sklopu izvannastavne aktivnosti Hortikultura; praćenje: opisno praćenje aktivnosti učenika 
  • EKO VRT: tijekom 2023./2024., 1 sat tjedno u sklopu izvannastavne aktivnosti Eko vrt; praćenje: sustavno praćenje učenikovih postignuća te njegovog individualnog napretka, kao i postignuća grupe kao cjeline; rješavanje radnih listića te digitalnih kvizova i igara; korištenje uzgojenog povrća i voća u jelovniku školske kuhinje
  • UZGOJ I SADNJA VAZDAZELENOG BILJA: od listopada 2023. do travnja 2024. u sklopu projekta koji se provodi na satima Prirode i društva te Sata razrednika;  praćenje: fotodokumentacija i vrednovanje kreativnih rješenja hortikularnog rješenja sadnje
  • ŠKOLSKI VRT: tijekom 2023./2024., 1 sat tjedno u sklopu školskog projekta; izlaganje učeničkog truda i rada na školskim panoima i objavom na školskoj mrežnoj stranici; konzumiranje plodova vrta u školskoj kuhinji
  • UZGOJ SOBNOG BILJA: tijekom školske godine 2023./2024. od listopada do travnja u sklopu projekta; praćenje: objavljivanje fotodokumentacije i članaka na web i FB stranici škole, na kraju godine pohvalnice
  • UKRASNE I ZAČINSKE BILJKE (LONČANICE): tijekom školske godine 2023./2024. od listopada do travnja u sklopu projekta koji će s se provoditi na satima Prirode i društva i izvannastavne aktivnosti; praćenje: opisno praćenje i ocjenjivanje istraživačkog rada (plakata)
  • ŠKOLA U PRIRODI-NOVI VINODOLSKI:  ožujak (25.3.2024.-27.3.2024.), učenici 4.a,b,c razreda; lipanj (3.6.2024. – 7. 6. 2024.), učenici 3.a, b, c razreda; praćenje: prezentacija plakata i likovnih radova, izvješće o provedenom programu, kviz znanja, evaluacija, objava članka na školskoj mrežnoj stranici
  • COPRNJASTI PUT: svibanj 2024. u sklopu terenske nastave; vrednovanje učeničkih postignuća praćenjem i poticanjem; radni listići, likovni radovi
  • DANI KRUHA U ETNO KUĆI POD OKIĆEM: 26.10.2023. u sklopu terenske nastave; praćenje: fomativno vrednovanje učeničkih radova
  • BOTANIČKI VRT: travanj 2024. u sklopu terenske nastave; vrednovanje učeničkih postignuća praćenjem i poticanjem; razgovor s učenicima o njihovim zapažanjima
  • ZOOLOŠKI VRT: listopad 2023. u sklopu terenske nastave; praćenje: skupljanje edukativnih materijala i vođenje bilješki metodom opažanja, razgovora, fotografiranja
  • KRAŠOGRAD: svibanj 2024. u sklopu terenske nastave; praćenje: prezentacija prikupljenih podataka putem plakata u razredu
  • ŽIVOT LEPTIRA: 28.05.2024. u sklopu projekta na satima redovne nastave; praćenje: brojnost izrađenih edukativnih materijala 
  • MALA ŠKOLA PČELARSTVA: ožujak, travanj, svibanj 2024. u sklopu projekta tijekom organiziranog vremena u produženom boravku; praćenje: bilješke, istraživanje i izlaganje radova, rezultati rada postavljeni na stranicama škole

Radionice i akcije: 

  1. Šumarski fakultet u Zagrebu: proljeće 2024. u organizaciji Šumarskog fakulteta u Zagrebu djelatnici kojeg će doći u OŠ Odra i donijeti sadnice; praćenje: uspješnost uzgoja doniranih sadnica 
  2. "Ozelenimo gradove i općine Hrvatske": uspješnost uzgoja doniranih sadnica 
  3. Uređenje okoliša vrta: proljeće 2024.; praćenje: uređenost okoliša vrta
  4. Učenička zadruga "Sveti Juraj": tijekom 2023./2024. kroz 2 sata tjedno; praćenje: sudjelovanje na smotrama učeničkih zadruga, predstavljanje na raznim manifestacijama; objave na stranicama škole 
Obnovljivi izvori/održivi razvoj
  • OBNOVLJIVI IZVORI (UDRUGA TERRA HUB): upoznavanje tehnologije na obnovljive izvore energije
  • RIMAC AUTOMOBILI; SAMOBOR - GRAD ILIRACA U KOJEM SE SUSREĆU EKOLOGIJA I OBRAZOVANJE ZA ODRŽIVU BUDUĆNOST: terenska nastava, učenje u neposrednoj stvarnosti
  • ODRŽIVA BUDUĆNOST: usvajanje pojma održivosti kao nastojanja da nešto ostane cjelovito i da postoji te da se očuva od narušavanja
  • ODRŽIVI SVIJET SUTRAŠNJICE: EDUKACIJSKE IGRE I ROBOTIKA: Upotrebom robotike u proizvodnji u svrhu pomoći u smanjenju potrošnje sirovina i energije; korištenje pametnih uređaja za nadzor i održavanje prirodnih ekosistema – Pametan vrt; sudjelovanje u Croatian Makers ligi; upotreba robotskih sistema za precizno praćenje i upravljanje poljoprivrednim resursima, kao što je voda, pesticida, svjetlosne zagađenosti u svrhu smanjenju negativnih utjecaja poljoprivrede na okoliš; podržavati okoliš, smanjiti ekološki otisak i pridonijeti boljoj kvaliteti života učenika i zajednice
  • ODRŽIVI RAZVOJ: stručno usavršavanje učitelja (ESG Point, obrt za poslovno savjetovanje i izradu izvještaja o održivosti)
  • OBNOVLJIVI IZVORI (UDRUGA TERRA HUB):pogledati prezentaciju tehnologije na obnovljive izvore energije kao primjerice malo solarno kuhalo, solarni kolektor, mala vjetrenjača, solarna pećnica, mali fotonaponski sustav za vikendicu i sl.
  • RIMAC AUTOMOBILI: upoznavanje s praksama za energetsku i stambenu samoodrživost, kritičko razmišljanje o temama: proizvodnja, distribucija i potrošnja materijalnih dobara u kontekstu planetarnih granica, profit temeljen na fosilnim gorivima, otpad i njegov utjecaj na klimatske promjene i smanjenje bioraznolikosti; sudjelovanje u obilasku lokaliteta u pratnji stručnog vodiča (učenici prolaze sve etape proizvodnje od dizajnerskog studija, laboratorija za ispitivanje kvalitete, proizvodnje do izložbenog salona), stručno predavanje o električnim automobilima, biciklima, baterijama - demonstracija, razgovor
  • SAMOBOR - GRAD ILIRACA U KOJEM SE SUSREĆU EKOLOGIJA I OBRAZOVANJE ZA ODRŽIVU BUDUĆNOST: Tragom iliraca - sudjelovati u obilasku grada Samobora i muzeja u pratnji stručnog vodiča, analizati povijesne izvore (primarni i sekundarni), sudjelovati u radionici 
  • ODRŽIVA BUDUĆNOST: stjecanje znanja o sprečavanju nastanka otpada, recikliranju, kompostiranju, posebnim kategorijama otpada, oznakama na ambalaži i problemu plastike, razvijanje vještina i navika održivog gospodarenja otpadom, izrada letaka, brošura i plakata
  • ODRŽIVI SVIJET SUTRAŠNJICE: EDUKACIJSKE IGRE I ROBOTIKA: planiranje i dizajn pametnog vrta: odabrati biljke koje su autohtone i prilagođene lokalnim uvjetima kako bi smanjili potrebu za vodom i pesticidima; integrirati tehnologiju kao što su senzori za praćenje vlažnosti tla i temperature, kako bi osigurali optimalne uvjete za rast biljaka. Korištenje obnovljive energije: instalirati solarni panel kako biste osigurali obnovljiv izvor energije za pametni vrt. Pametno navodnjavanje: Koristiti pametne sustave navodnjavanja koji se temelje na stvarnim potrebama biljaka. Senzori će pratiti vlažnost tla i vremenske uvjete te prilagoditi raspored zalijevanja kako bi se smanjila potrošnja vode.
  • ODRŽIVI RAZVOJ: stjecanje znanja i vještina djelatnika škole u području održivog razvoja
  • OBNOVLJIVI IZVORI (UDRUGA TERRA HUB): 1.a, 2.a, b,c, 4.c; B.P., B.B., L.P., L.S., S.B. (učiteljice razredne nastave)
  • RIMAC AUTOMOBILI: 45 učenika sedmih razreda; T.H. (učiteljica povijesti), I.K. (učiteljica hrvatskog jezika), M.Đ. (učiteljica vjeronauka)
  • SAMOBOR - GRAD ILIRACA U KOJEM SE SUSREĆU EKOLOGIJA I OBRAZOVANJE ZA ODRŽIVU BUDUĆNOST: 62 učenika sedmih razreda, T.H. (učiteljica povijesti), I.K. (učiteljica hrvatskog jezika)
  • ODRŽIVA BUDUĆNOST: 2.c, 3.a i 3.c razred; L.S., S.B., M.V. (učiteljice razredne nastave) 
  • ODRŽIVI SVIJET SUTRAŠNJICE: EDUKACIJSKE IGRE I ROBOTIKA: 15 učenika od 5. do 8. razreda; I.Š. (učiteljica informatike) A. LJ. (učiteljica matematike i informatike)
  • ODRŽIVI RAZVOJ: ESG Point, obrt za poslovno savjetovanje i izradu izvještaja o održivosti - A.K. (vlasnica poslovnog subjekta je majka učenika 2.c razreda); ravnatelj škole V.G.; svi djelatnici škole 
  • OBNOVLJIVI IZVORI (UDRUGA TERRA HUB): 08.12.2023. u sklopu edukativnog projekta Udruge Terra Hub; praćenje: uspješnost na kvizu znanja 
  • RIMAC AUTOMOBILI: prosinac 2023. u sklopu terenske nastave; praćenje: formativno vrednovanje, tijekom izvanučioničke nastave - stvaralačko izražavanje
  • SAMOBOR - GRAD ILIRACA U KOJEM SE SUSREĆU EKOLOGIJA I OBRAZOVANJE ZA ODRŽIVU BUDUĆNOST: studeni/prosinac 2023. u sklopu terenske nastave; praćenje: istraživački radovi učenika koji su nastali kao rezultat izvanučioničke nastave
  • ODRŽIVA BUDUĆNOST: svibanj 2024. u sklopu razrednih projekata,; praćenje: letci, brošure i plakati, izlaganja učenika 
  • ODRŽIVI SVIJET SUTRAŠNJICE: EDUKACIJSKE IGRE I ROBOTIKA: tijekom 2023./2024., 1 sat tjedno u sklopu istoimene izvannastavne aktivnosti; praćenje: rezultati Croatian Makers lige, Pametan vrt, objave na web stranici škole 
  • ODRŽIVI RAZVOJ: 2. polugodište 2023./2024. u sklopu sjednice Učiteljskog vijeća; praćenje: evaluacijski upitnik 
Klima
  • MOJ PLANET ZEMLJA: osvijestiti učenike o klimatskim promjenama i akcijama koje bi se trebale provoditi kako bi one što manje utjecale na okoliš i čovječanstvo
  • MLADI KLIMATOLOZI: stjecanje znanja o okolišu i klimatskim promjenama 
  • MOJ PLANET ZEMLJA: igrom i učenjem spoznati stanje prirode planete na kojoj žive, kao i na probleme ekosistema, na zagađenje naseljenih mjesta i na to kako poboljšati kvalitetu životne sredine 
  • MLADI KLIMATOLOZI: izrada meteoroloških kalendara, postavljanje meteorološke stanice, očitavanje i bilježenje meteoroloških elemenata, održavanje radionice o klimatskim promjenama za druge učenike (6. razredi održavaju radionice 1. razredu) 

 

  • MOJ PLANET ZEMLJA: 1.a, b, c razred; B.P., J.P.Z., T.R. (učiteljice razredne nastave) 
  • MLADI KLIMATOLOZI: 15 učenika 6. razreda i Z.F. (učiteljica geografije i povijesti); 1.a u produženom boravku i M.B.(učiteljica razredne nastave)
  • MOJ PLANET ZEMLJA: travanj 2024.; integrirano na satima Hrvatskog jezika, Matematike, Prirode i društva, Satu razrednika, Likovnoj kulturi; praćenje: opisno praćenje; objave na mrežnoj stranici škole, izrada plakata
  • MLADI KLIMATOLOZI: postavljanje meteorološke stanice - veljača 2024. izrada meteoroloških kalendara - ožujak 2024.; edukativna radionica - klimatske promjene - travanj 2024.; praćenje: prikupljanje podataka, mjerenje i analiza meteoroloških elemenata, izrada postera, plakata i brošura na temelju prikupljenih podataka, pisanje i ilustriranje radova    
Zdravi život
  • PETICA - IGROM DO ZDRAVLJA: prepoznavanje i razumijevanje kako ljudsko tijelo probavlja hranu, korištenje zdrave prehrane, upoznavanje kontinentalne i primorske prehrane, tradicije kuhinje, osvijestiti i koristiti tjelovježbu u svakodnevnom životu, upoznati se i koristiti maslinovo ulje kao najzdraviju masnoću, upoznati se sa nutritivno najzdravijim namirnicama, upoznati se s funkcijom proteina, masti i ugljikohidrata te djelovanjem na organizam na nivou koji je primjeren dobi učenika, povećanje svijesti o važnosti pravilne prehrane i tjelesne aktivnosti, nadogradnja znanja o pravilnoj prehrani i tjelesnoj aktivnosti te povezivanje s razvojem od bolesti, prevencija stigmatizacije onih koji imaju problem s prekomjernom tjelesnom masom ili debljinom
  • ZDRAV ZA 5: interaktivno predavanje zaposlenika Odjela prevencije PU
  • JA NAVIJAM ZA SPORT: osvijestiti pozitivne strane bavljenja sportom
  • JAK I NEOVISAN: prevencija ovisnosti
  • MUZEJ SPORTSKIH ZGODA: posjet Muzeju sportskih zgoda
  • ZDRAVA PREHRANA: upoznati pojam zdrave prehrane 
  • ZDRAVI EKO ŽIVOT: razumjeti složene odnose između ljudi i okoliša
  • DAN JABUKA: obilježiti Dan jabuka različitim istraživačkim aktivnostima
  • DanBezVeze: osvijestiti svakodnevnu preopterećenost uporabe tehnologija, osvijestiti negativne strane tehnološkog utjecaja na ljude – na sjedilački način života koji može imati utjecaj na cjelokupno zdravlje, na zanemarivanje pamćenja, pretjeranu stimulaciju mozga, smanjenje koncentracije 
  • PETICA - IGROM DO ZDRAVLJA: 5 predavanja i 10 radionica na nastavnim satovima Sata razrednika, Prirode i društva i Tjelesne i zdravstvene kulture - TEME: 1. Zašto je hrana hranjiva? o 2. Po čemu razlikujemo hranu? o 3. Zašto je voda izvor života? o 4. Igrom do zdravlja! o 5. Je li san važan za zdravi dan?
  • ZDRAV ZA 5: sudjelovati u interaktivnom predavanju na temu prevencije pijenja alkohola – sigurnosni aspekt
  • JA NAVIJAM ZA SPORT: definirati područja sporta i navijanja u sportu; upoznati strategije nošenja s izazovima u sportu; upoznati JA govor, naučiti zastupati svoj stav; osvijestiti djelovanje različitih ponašanja okoline; osvijestiti razliku između korektnog navijanja ZA i nekorektnog PROTIV
  • JAK I NEOVISAN: kroz radionice i interaktivna predavanja pedagoga i socijalnog pedagoga Centra Krugovi pokušati suzbiti zloupotrebu droga 
  • MUZEJ SPORTSKIH ZGODA: interaktivnim sadržajem u muzeju, simulatorima i vodstvom muzeja upoznati razne sportove, približiti učenicima sport i najveće uspjehe zagrebačkih sportaša, zainteresirati djecu za sport i potaknutu ih na uvažavanje i razumijevanje sportskog uspjeha
  • ZDRAVA PREHRANA: kroz igru spoznati važnost zdrave prehrane upoznavanjem različitih namirnica visokih nutritivnih i različitih energetskih vrijednosti, naučiti razlikovati zdravu hranu od nezdrave, naučiti koja hrana gradi naše kosti i mišiće, osim zdrave hrane, spoznati važnost vode kao najzdravije piće, spoznati hranu kao lijek; obilježavanje Dana kruha, Svjetski dan hrane i Dan jabuka, slaganje jesenskih košarica 
  • ZDRAVI EKO ŽIVOT: kroz radionice, praktični rad, igrokaze i edukativne filmove i izradu plakata razumjeti potrebu zdrave prehrane 
  • DAN JABUKA: proučavati i uspoređivati različite vrste jabuka, istražiti autohtone vrste, opisivati i slikati jabuke, kušati jabuke i različite proizvode od njih (čaj, muffini, voćna salata i slično), rješavati zadatke vezane uz jabuke, čitati priče o jabukama
  • DanBezVeze: organizirane igre i aktivnosti koje će poticati zajedništvo i druženje (sportski dan) 
  • PETICA - IGROM DO ZDRAVLJA: 3.a,b i c razred; S.B., M.L., M.V. (učiteljice razredne nastave) u suradnji s Hrvatskim liječničkim zborom
  • ZDRAV ZA 5: učenici osmih razreda, Zaposlenici Odjela prevencije PU
  • JA NAVIJAM ZA SPORT: učenici i razrednici 6. razreda 
  • JAK I NEOVISAN: učenici i roditelji 6. razreda, pedagog i socijalni pedagog Centra Krugovi
  • MUZEJ SPORTSKIH ZGODA: 1.a, b i c; B.P., J.P. Z., T. R. (učiteljice razredne nastave) 
  • ZDRAVA PREHRANA: 1.a, b i c; B.P., J.P. Z., T. R. (učiteljice razredne nastave) 
  • ZDRAVI EKO ŽIVOT: 2.a i 2.b koji pohađaju produženi boravak i K.B. (učiteljica razredne nastave) 
  • DAN JABUKA: 1.a, 2.a i 2. b razred koji pohađaju produženi boravak;  M.B. i K.B.  (učiteljice razredne nastave)
  • DanBezVeze: svi učenici škole; V.T. (učiteljica razredne nastave) uz potporu ostalih djelatnika škole
  • PETICA - IGROM DO ZDRAVLJA: od studenog 2023. do lipnja 2024.; praćenje: igre, razgovori, zapažanja, izrada crteža i plakata, tjelesno vježbanje
  • ZDRAV ZA 5: 2. polugodište 2023./2024.; evaluacijski list 
  • JA NAVIJAM ZA SPORT: tijekom 2023./2024.; radionice na Satu razrednika; evaluacijski upitnik 
  • JAK I NEOVISAN: listopad/svibanj 2024.; evaluacijski upitnik
  • MUZEJ SPORTSKIH ZGODA: 2. polugodište 2023./2024.; praćenje: izražavanje doživljaja govorom, crtežom, slikom ili tekstom
  • ZDRAVA PREHRANA: listopad 2023.; praćenje: analiza kreativnih učeničkih uradaka, likovnih radova, jesenskih košarica, objave na mrežnoj stranici škole
  • ZDRAVI EKO ŽIVOT: tijekom 2023./2024. u sklopu  organiziranog vremena u produženom boravku; praćenje; vršnjačko vrednovanje, izrada plakata
  • DAN JABUKA: listopad 2023. u sklopu  organiziranog vremena u produženom boravku; praćenje; tematska vježbenica i nastavni listići
  • DanBezVeze: 30.4.2024.; praćenje: bilješke, učenički radovi, aktivnosti i rezultati rada postavljeni na stranicama škole 
Politika i promocija zaštite okoliša
  • ZELENA ŠKOLA ERASMUS+ KA121 projekt
  1. godina 2023./2024.: edukacija i odlazak 8 učitelja na mobilnosti 
  2. godina 2024./2025.: edukacija odlazak 36 učenika i 12 učitelja na mobilnosti
  3. godina: 2025./2026.: edukacija i odlazak 36 učenika i 12 učitelja na mobilnosti 
  • ZELENI MEDIJI (jedna od skupina izvannastavnih aktivnosti OŠ Odra):
  1. Mali dizajneri multimedije: širenje svijesti o očuvanju prirode putem projekata i stvaralačkog izražavanja
  2. Literarna skupina: upoznavanje učenika s obilježjima literarnog stvaralaštva te poticanje na samostalno pisano izražavanje s ekološkim tematikom
  3. Eko novinari: poticati kreativnost u izradi časopisa kroz rubrike, ekološki osvijestiti čitatelje
  4. Engleski debatni klub: osvještavanje važnosti brige za okoliš kroz, među ostalim, debatne teme vezane uz ekologiju i održivi razvoj
  5. Novinarska skupina: praćenje svih aktivnosti vezanim za projekt Zelene škole i dobivanje statusa Ekoškole 

Projekti: 

  • MALI ZELENI: razviti pozitivan stav prema zaštiti prirode
  • ZELENE PRIČE: poticanje komunikacije o ekološkim problemima
  • GREEN PLANET ESEP (eTwinning): formiranje budućih građana aktivnih i svjesnih neprocjenjive vrijednosti okoliša i njegovih resursa
  • RADIJSKA EMISIJA: utjecati na smanjenje treme od javnog nastupa, progovarati o ekološkim temama poput recikliranja otpada, štednje energije, globalnog zatopljenja te drugim aktualnim temama
  • EKO-REKLAME I STRIPOVI: stvaranjem eko-reklama i eko-stripova pobuditi svijest ljudi o važnosti očuvanja prirode te ih potaknuti na promišljanje
  • ZELENA ŠKOLA ERASMUS+ KA121 projekt
  • 1. godina 2023./2024.: 5 mobilnosti - na 4 strukturirana tečaja odlaze 4 učitelja, dok na 5. mobilnost (job shadowing) odlaze 4 učitelja različitih profila koji će naučene vještine primijeniti u 4 različita područja – RN, PB, PN (društveno-humanističko područje) i PN (prirodoslovno-matematičko područje); zadatak sudionika mobilnosti jest steći, prenijeti i primijeniti znanja na teme: raznolikosti akcija "Go green", kreiranje ekološki prihvatljivih učionica u digitalnom dobu i upoznavanje ekološkog obrazovanja u EU na konkretnim primjerima 
  • ZELENI MEDIJI (jedna od skupina izvannastavnih aktivnosti OŠ Odra):
  1. Mali dizajneri multimedije: stjecanje znanja o ekološkim poblemima i mogućim rješenjima istih; pisanje i ilustriranje priča; izrada letaka, brošura i infografike o ekološkim temama; izrada slikovnica i bojanki 
  2. Literarna skupina: stvaranje ekološki osviještenih proznih, lirskih i dramskih tekstova te stripova 
  3. Eko novinari: kroz cijelu godinu učenici osmišljavaju rubrike, naslov i izgled eko časopisa, tijekom godine prate sve aktivnosti koje su zanimljive te ih prikupljaju u vidu članaka, fotografija, sakupljaju materijale vezane uz događanja u školi, mjestu i domu te ih na kraju objavljuju kao virtualni eko časopis na web stranici i FB stranici škole
  4. Engleski debatni klub: učenici istražuju razne teme nakon čega u dvije skupine (za i protiv) o tim temama raspravljaju držeći se pravila debate (poštivanje sugovornika, smisleno argumentiranje)
  5. Novinarska skupina: aktivno pratiti sve aktivnosti vezane za projekt Zelene škole i dobivanje statusa Ekoškole, a prikupljeni materijali objavit će se na digitalnom školskom portalu 

Projekti:  

  • MALI ZELENI: izrada ekoloških kostima, video spota, stihova eko pjesme i koreografije
  • ZELENE PRIČE: pisanje i ilustriranje priča; izrada e-slikovnice
  • GREEN PLANET ESEP (eTwinning): obilježavanje eko dana, aktivnosti recikliranja, izrada eko stripa, izrada zajedničkog proizvoda
  • RADIJSKA EMISIJA: čitanje teksta ekološke te druge prigodne tematike; intervjuiranje - učenici međusobno, učenici i učiteljice te učenici i zainteresirani roditelji; spajanje snimljenih audio isječaka u jednu cjelinu
  • EKO-REKLAME I STRIPOVI: pripremanje ekoloških materijala (tekstovi, ekološki igrokazi, pjesme), njihovo snimanje te spajanje u eko-reklamu; crtanje/slikanje eko-stripova koji će ukrašavati školu, a mogu se uklopiti i u eko-reklame
  • ZELENA ŠKOLA ERASMUS+ KA121 projekt: učitelji zainteresirani za odlazak na mobilnosti) 
  • ZELENI MEDIJI (jedna od skupina izvannastavnih aktivnosti OŠ Odra):
  1. Mali dizajneri multimedije: 2.c i učiteljica razredne nastave L.S. 
  2. Literarna skupina: do  učenika od 5. do 8. razreda i učitelj hrvatskog jezika F.P. 
  3. Eko novinari: učenici 4. razreda i učiteljica razredne nastave M.D. 
  4. Engleski debatni klub: 10 učenika od 6. do 8. razreda i učiteljica engleskoga jezika I.F. 
  5. Novinarska skupina: 20 učenika od 5. do 8. razreda i knjižničarka J.D.     

Projekti:  

  • MALI ZELENI: učenici 2. a i 2. c razreda koji pohađaju program produženog boravka i učiteljica M.J. 
  • ZELENE PRIČE: učenici 2. c te učenici 2.a i 2.b razreda u produženom boravku i učiteljice razredne nastave L.S., M.J., B.B., K.B.
  • GREEN PLANET ESEP (eTwinning): učenici 3.a i 3.c i učiteljice razredne nastave S.B. i M.V. 
  • RADIJSKA EMISIJA: učenici 1. c i 2. a koji pohađaju program produženog boravka i učiteljica razredne nastave I.O. 
  • EKO-REKLAME I STRIPOVI: učenici 1. c i 2. a koji pohađaju program produženog boravka i učiteljica razredne nastave I.O. 
  • ZELENA ŠKOLA ERASMUS+ KA121 projekt: tijekom nastavne godine 2023./2024. 
  • ZELENI MEDIJI (jedna od skupina izvannastavnih aktivnosti OŠ Odra):
  1. Mali dizajneri multimedije: tijekom nastavne godine 2023./2024.,  1 sat tjedno; praćenje: sustavno praćenje učenikovog zalaganja i odnosa prema radu; izlaganje i objava učeničkih radova na stranicama škole
  2. Literarna skupina: tijekom nastavne godine 2023./2024., 1 sat tjedno; praćenje: vođenje bilježaka o napredovanju učenika, objava tekstova u školskim novinama, sudjelovanje u literarnim natječajima
  3. Eko novinari: tijekom nastavne godine 2023./2024., 1 sat tjedno; praćenje: formativne bilješke i opisivanje krajnjeg rezultata – eko časopisa
  4. Engleski debatni klub: tijekom nastavne godine 2023./2024., 1 sat tjedno; praćenje: opisno praćenje napredovanja učenika, javna debata
  5. Novinarska skupina: tijekom nastavne godine 2023./2024.; praćenje: opisno zapažanje o napredovanju digitalnog školskog lista, objava radova   

 

Projekti:  

  • MALI ZELENI: tijekom organiziranog vremena u produženom boravku 2023./2024.; praćenje: izlaganje učeničkih radova, rezultati rada postavljeni na školskim panoima i stranicama škole, pisani dojmovi učenika, analiza kreativnih učeničkih uradaka
  • ZELENE PRIČE: tijekom nastavne godine 2023./2024. na satima redovne nastave, tijekom izvannastavnih aktivnosti i organiziranog vremena u produženom boravku; praćenje: sustavno praćenje učenikovog zalaganja i odnosa prema radu; izlaganje učeničkih radova
  • GREEN PLANET ESEP (eTwinning): tijekom nastavne godine 2023./2024. na satima redovne nastave i tijekom izvannastavnih aktivnosti; praćenje: sustavno praćenje učenikovog zalaganja i odnosa prema radu i uspješnosti realizacije zadataka
  • RADIJSKA EMISIJA: tijekom organiziranog vremena u produženom boravku 2023./2024.; praćenje: opisno praćenje učenika, odnos prema radu, preslušavanje te analiziranje nastalih radijskih emisija
  • EKO-REKLAME I STRIPOVI: tijekom organiziranog vremena u produženom boravku 2023./2024.; praćenje: praćenje pregledanosti eko-reklama i stripova 

Korak 4

Izvješće o provedenim aktivnostima Ekoškole

SVE NAŠE EKO AKTIVNOSTI
  • razviti svijest o očuvanju prirode
  • osvijestiti važnost prirode za život ljudi
  • razviti pozitivan stav prema zaštiti prirode
  • razviti radne navike, poticati suradničko učenje
  • poticati sudjelovanje u ekološkim aktivnostima
  • poticanje komunikacije o ekološkim problemima
  • razvijanje svijesti o očuvanju prirode uz pomoć putem istraživanja, suradnje i stvaralačkog izražavanja
  • usvajanje pojma održivosti kao nastojanja da nešto ostane cjelovito i da postoji te da se očuva od narušavanja
  • stjecanje znanja o sprečavanju nastanka otpada, recikliranju, kompostiranju, posebnim kategorijama otpada, oznakama na ambalaži i problemu plastike
  • razvijanje vještina i navika održivog gospodarenja otpadom
  • izrada letaka, brošura i plakata
  • skrenuti pozornost učenika na važnost recikliranja otpada s ciljem zaštite prirode i smanjenja korištenja vrijednih prirodnih resursa
  • ukazati na važnost odvajanja pojedinih vrsta otpada od komunalnog otpada
  • potaknuti ekološku osviještenost učenika, učitelja, roditelja i ostalih mještana - poticati na ekološko djelovanje u domu i školi te razvijati poduzetnički duh
  • senzibilizacija učenika za održivost okoliša
  • osvješćivanje o posljedicama ljudskog djelovanja na okoliš
  • formiranje budućih građana aktivnih i svjesnih neprocjenjive vrijednosti okoliša i njegovih resursa
  • usvajanje održivih stilova života kako bi postali pravi ekolozi
  • osposobljavanje učitelja za stvaranje i djelovanje u okviru Zelene škole - stjecanje znanja o stvaranju eko škole
  • odabir zelenih pristupa za školu
  • kreiranje ekološki prihvatljivih digitalnih učionica - izgradnja svijesti o ekološkim problemima pomoću virtualne stvarnosti
  • proučavanje prakse ekološkog obrazovanja u Europskoj uniji na konkretnim primjerim
  • izrada loga, kodeksa, himne eko škole
  • uređivanje panoa u hodnicima i blagovaonici škole tijekom cijele godine
  • Mobilnosti u sklopu Erasums + projekta Zelena škola (*realizacija zadnjih mobilnosti tek slijedi krajem ove školske godine)
  • suradnja s udrugom Terra Hub Croatia
  • akcija Plastičnim čepovima do skupih lijekova
  • terenska nastava Veliko Grđevac i Dani zahvalnosti za plodove Zemlje
  • H2O i blago ludog oka – izrada podmornica od recikliranog materijala
  • školski medni dan
  • školski projekt Volim šume
  • lutkarske predstave vezane uz ekologiju
  • terenska nastava Dani kruha u etno kući pod Okićem
  • terenska nastava – Samobor
  • posjet ZOO vrtu
  • obilježavanje Dana kruha i zahvalnosti za plodove Zemlje
  • eTwinning projekt Green planet – 4- 10. Svjetski dan životinja
  • izrada vlakova od recikliranog materijala
  • posjet muzeju Turopolja
  • razredni projekt Kulturna i prirodna baština Turopolja
  • izrada zelenih licitara od medenog tijesta
  • sadnja školskog vrta i uređivanje te uzgoj povrća u školskom vrtu za našu školsku kuhinju
  • posjet Botaničkom vrtu
  • sadnja biljaka u školskom dvorištu
  • radionice izrade biljnog terarija
  • radionice izrade plastičnih torbi
  • pomoć životinjama u azilu slanjem hrane i opreme
  • obilježavanje Dana dobrote
  • obilježavanje međunarodnog dana starijih osoba u Domu za starije koji nosi ime po svecu zaštitniku ekologa
  • izrada kućice za ptice u dvorištu škole
  • posjet auto kući Rimac
  • SafeCycke4Kids – predavanje i vježbe za male bicikliste
  • online anketa Želimo biciklističke staze
  • uređenje škole tijekom cijele godine vezano uz blagdane i godišnje doba (panoi, ukrasi oko i u školi) Tima za estetsko uređenje
  • Croatia Space Inspiration Program
  • provođenje aktivnosti Ekologija kroz umjetnost
  • kviz dugoročnog pamćenja – projektni dan
  • kazališna predstava Dražen u Trešnji – popularizacija sporta
  • sijanje pšenice za Božić
  • obilježavanje tradicijskih običaja za Božić
  • Predstava Mama ja sam pozelenio – Žar ptica
  • Eko igrokaz Svatko je bitan
  • Pretvori ž u z – igre zajednice aktivnih građana koji sudjeluju u očuvanju okoliša
  • obilježavanje Svjetskog dana svemira
  • posvajanje šišmiša
  • obilježavanje Dana planete Zemlje u svim razredima i na razini škole
  • posjet Šumarskom i Agronomskom fakultetu
  • obilježavanje Dana BezVeze i svjetskog dana sporta kao projektnog dana
  • obilježavanje tjedna štednje energije 
  • izrada cvjetnih bombica za sadnju
  • sakupljanje starih baterija u suradnji s tvrtkom Friš.d.o.o.
  • izrada vjetrenjače
  • pisanje eko pjesama
  • obilježavanje 2. veljače – Međunarodnog dana zaštite močvara i močvarnih staništa
  • sortiranje i prikupljanje starog papira
  • upoznavanje s procesom proizvodnje bučinog ulja i prirodnih sapuna
  • obilježavanje Svjetskog dana voda
  • istraživanje spremnika u naselju
  • predavanje Upoznavanje kružne ekonomije i koncepta izdrživosti
  • istraživanje o rastu i razvoju biljke
  • izrada digitalne slikovnice Zelena priča
  • izrada eko časopisa Eko svijet
  • izrada stripa Drama oko cvijeća
  • izrada plakata za Dan planete Zemlje
  • izrada recikliranog papira
  • izrada zelenog Kornija od kutija za jaja
  • izrada nakita od plastičnih boca
  • sadnja sobnog bilja
  • program Činimo dobro otiskom srca
  • izrada čestitki za Dan žena od recikliranog materijala
  • informatička radionica Ekobits: programirajmo za planet
  • izrada lutaka od recikliranog materijala
  • škola u prirodi Novi Vinodolski
  • zero waste radionica
  • izrada drvenih lutaka u turopoljskoj narodnoj nošnji
  • upit Vijeću gradske četvrti o planiranim komunalnim akcijama
  • Učiteljica priroda – eko igraonica
  • uočavanje i snimanje eko nedostataka u naseljima
  • istraživanje Koliko otpada prikupi moje kućanstvo u 5 dana
  • korištenje tehnologije s učenjem o pravilnom gospodarenju otpadom
  • razne eko radionice
  • obilježavanje Svjetskog dana šuma
  • praćenje rasta biljke
  • obilježavanje Svjetsko dana očuvanja energije
  • izrađivanje prirodnih bombica za kupanje
  • analiza vode
  • predavanja za učitelje – Ekoškola
  • izrada meteorološke postaje
  • obilježavanje Svjetskog dana meteorologije
  • uočavanje i proučavanje klimatskih promjena
  • likovni radovi s temom ekologije
  • obilježavanje Svjetskog dana Sunca
  • pisanje pjesme o voću
  • izrada spremnika za otpad u hodniku škole
  • vraćanje funkcije starim predmetima njihovom restauracijom
  • izrada audio ekološkog bontona
  • snimanje eko spota u sklopu projekta "Mali zeleni" 

Svi zaposlenici i učenici OŠ Odra te lokalna zajednica (u suradnji sa školom). 

Tijekom cijele školske godine 2023/2024. 

Slike o provedenim aktivnostima Ekoškole

Primjer rasporeda djelovanja Eko patrole
image
Evidencija Eko patrole za mjesec ožujak (1/2)
image
Evidencija Eko patrole za mjesec ožujak (2/2)
image
Evidencija Eko patrole za mjesec travanj (1/2)
image
Evidencija Eko patrole za mjesec travanj (2/2)
image
Evidencija prikupljenog papira - akcija Zeleni korak
image
Popis učenika Eko patrole OŠ Odra
image
Učenici Eko patrole uzimaju i prazne spremnike za papir iz učionica (snimljeno 07.05.2024.)
image
Učenice Eko patrole uzimaju i prazne spremnike za papir iz učionica (snimljeno 07.05.2024.)
image

Korak 6

Dokumenti

image
image
image
Padlet -> Ekoškola Odra (*padlet će se nadopunjavati poveznicama do kraja nastavne godine)
https://padlet.com/ekoskolaodra/eko_skola_odra

Projektni dan/tjedan

Ekoškola
22. 4. 2024.

Dan Osnovne škole Odra i Dan Ekoškole simbolično će se obilježiti 22.04.2024. na Dan planeta Zemlje. Učenici škole će predstaviti plan i program škole široj javnosti. Taj dan održat će se radionički tip nastave. Svaka radionica će se održati pod vodstvom učitelja škole. Nazivi radionica će se prije održavanja javno oglasiti na oglasnom panu i putem dijeljenih dokumenata na OneDriveu kako bi učenici mogli sudjelovati u radionicama sukladno svojim interesima i sposobnostima. 

U nastavku se nalazi detaljniji plan i program obilježavanja. 

1. Uvodna riječ ravnatelja učenicima, roditeljima i ostalim uzvanicima

2. Prezentacija programa „Ekoškola“ u digitalnom alatu Canva (učenici viših razreda - S.B., L.P. i J.T. uz pomoć učiteljica T.H. i M.L.)

3. Kratka prigodna priredba:

a) recitacija himne Ekoškole (L.B., 5.b) 

b) izvedba eko-igrokaza u organizaciji izvannastavne skupine Eko kreativci (3.b i učiteljica razredne nastave M.L.)

c) nastup dječje folklorne skupine KUD-a Mladost

4. Radionice:

a) izrada ekoproizvoda a (za učenike razredne nastave učiteljice S.B. i MV, a za učenike predmetne nastave  Učenička zadruga „Sveti Juraj“)

b) izrada uporabnih predmeta ili ukrasa od otpadnih i prirodnih materijala (učiteljice razredne nastave B.B. i L.P.)

c) izrada kućica za ptice (učiteljica tehničke kulture S.M.)

d) sadnja cvijeća, začinskog bilja i sl. (učiteljice razredne nastave A.S. i M.F.; učiteljica prirode i biologije I.Š.I.)

e) izrada motiva kulturne turopoljske baštine (očuvanje tradicije kao segment održivog razvoja) – poculica i podgutnica, pomoću ostataka tkanine, otpadnih i prirodnih materijala (učiteljice razredne nastave B.P. i M.L.)

f) eko-igre na otvorenom (učiteljica razredne nastave J.P.Z.)

g) pokusi s vodom, zemljom i sl. (učiteljica geografije M.B. i učiteljica povijesti T.H.)

h) priprema zdrave hrane s namirnicama iz školskog vrta (u blagovaonici) (sve učiteljice produženog boravka)

i) kviz, digitalne igre i sl. vezane za očuvanje okoliša (učiteljica informatike I.Š., učiteljica informatike i matematike A.LJ.)

j) izrada ekomaskote u digitalnom alatu i biranje najbolje maskote (učiteljica informatike S.D.) 

k) izrada postera ili letaka o klimatskim promjenama (učiteljica geografije i povijesti Z.F.)

l) izrada postera o načinima zaštite okoliša (npr. pod nazivom „Spasimo naš planet“) u digitalnom alatu Canva (učiteljica razredne nastave L.S.)

lj) sportske igre u organizaciji učitelja tjelesne i zdravstvene kulture (K.T. i F.S.)

o) debatna radionica na engleskom jeziku o ekološkim temama (učiteljica engleskoga jezika I.F.) 

image

Korak 7

Ekokodeks i himna

1. Pomozite Zemlji, ona se guši, ona se zagađuje, zagrijava i puši.

2. Nije uvijek teško što se mora – recikliranje je fora!

3. Uvijek baci smeće u prave vreće.

4. Žuta, smeđa ili plava? Što u koju vreću ide? Možeš naučiti, pametna si glava!

5. U žutu kantu plastiku odložite i prirodi našoj tako pomozite.

6. Ne bacajte gume u zelene šume.

7. Zagađenje vode sve je veće jer ljudi u prirodu bacaju smeće.

8. Ako u potoke ne bacamo smeće, ribe i rakovi umrijeti neće.

9. More je zagađeno jako, ali to može mijenjati svatko!

10. Štedi energiju, učini s prirodom sinergiju.

11. Ne ostavljaj za sobom smeće, već sadi cvijeće.

12. U harmoniji priroda cvijeta, očuvanje okoliša naša je meta!

Manje plastike za više prirode                                                                                       

Priroda naš je dom,

A mi svejedno radimo po svom.

Svaku noć, svaki dan

Ona nama daje san.

 

Svako jutro, svaku noć

Ona nama daje moć.

Ona nama daje sve,

A mi njoj samo plastike.

 

Zar ne vidite svi,

Da smo joj otežali.

Plastika će joj otežati,

A mi ćemo samo ležati.

 

Pomozimo joj sad,

Inače više neće biti kad.

Zato sada kažem,

Manje plastike za više prirode.

 

Partneri

Partneri Ekoškola

Hvala našim partnerima na izvrsnoj suradnji i potpori pri realizaciji programa međunarodne Ekoškole u Republici Hrvatskoj