Ekoškole
Naziv projekta: Drvo
Tema projekta:
Opis projekta:
Djetinjstvo je doba neprestanog otkrivanja i istraživanja jer je cjelokupna djetetova ličnost
otvorena i pripremljena za primanje dojmova iz okruženja. Priroda u velikoj mjeri potiče razvoj
djeteta i širi njegovu spoznaju, pružajući mu niz korisnih informacija o sebi, pomoću kojih ono
može zadovoljiti veliki dio svoje znatiželje i svojih spoznajnih potreba. Pružajući mu bogatstvo
boja, oblika, zvukova, ona je izvor podražaja i cjelokupnog razvoja djeteta.
Dječji vrtić Srednjaci nalazi se u jednom urbanom zagrebačkom naselju okružen zgradama i
obiteljskim kućama s prirodnim okruženjem prepunim zelenila te je neposredan poticaj za
projekt bilo vrtićko dvorište s puno vrsta drveća i raznog ukrasnog bilja, a najveću pozornost
izazvalo je drvo lovora koje raste u vrtu ljekovitog i začinskog bilja.
Cilj projekta bio je proširivanje dječje spoznaje, obogaćivanje iskustva i znanja o drveću, kao
i važnost i korisnost drveća za život ljudi i životinja.
Tijekom provedbe projekta djeca stvaraju i uče koristeći se prirodnim materijalima, u prirodi
borave, istražuju i ispituju njezine mogućnosti, koriste svoju maštu, kombinirajući učenje,
zabavu, kreativnost, tjelesnu aktivnost te priliku za igru. Razvila se osjetljivost djece o
poimanju okoline i očuvanja okoliša. Djeca su spoznala da je drvo živo i da mu treba hrana,
voda, svjetlost, odnosno sve ono što i nas ljude čini živima. Kod djece se razvila inicijativa za
daljnja istraživanja i proučavanja, kao i samopouzdanje i spoznaja o neraskidivoj vezi ljudi i
prirode.
Naziv projekta: Dječje folklorno stvaralaštvo
Tema projekta:
Opis projekta:
Dječje folklorno stvaralaštvo integrirano je u program glazbene metodike i odgoja za održivi
razvoj te se redovito provodi u mješovitoj vrtićkoj odgojno-obrazovnoj skupini Slavuji.
Osnovni mu je cilj približavanje autentičnih i djeci primjerenih tradicijskih sadržaja iz različitih
krajeva Hrvatske kako bi se potaknuo interes kod djece za tradicijske običaje i razvila
spontanost i kreativnost te senzibilitet prema kulturi i vlastiti identitet.
Djeca se upoznaju s krajolicima hrvatskih regija, životom u tradicijskim seoskim kućama,
glazbenim instrumentima, tradicijskim igrama, zanimanjima, svadbenim običajima, plesom i
pjesmama karakterističnim za pojedinu regiju.
U svakodnevnoj igri te u poticajnom i osmišljenom kontekstu budi se dječji interes za
spomenute sadržaje, a djeca imaju mogućnost uspoređivati različitosti života nekada i sada.
Folklornim sadržajima potiču se socijalne i građanske kompetencije, komunikacija na
materinskom jeziku, matematičke kompetencije, kulturna svijest i izražavanje, kompetencije
učiti kako učiti, likovni i glazbeni senzibilitet te motoričke vještine.
Aktivni sudionici odgojno-obrazovnog procesa su i vanjski suradnici te roditelji i ostali članovi
obitelji djece polaznika odgojno-obrazovne skupine koji doprinose izradom didaktičkih igara i
gostovanjima u odgojno-obrazovnoj skupini tijekom kojih međusobno dijele priče, pjesme, igre
i doživljaje karakteristične za tradiciju kraja iz kojeg dolaze.
Unošenjem folklornih sadržaja i tradicijskih motiva u dječju svakodnevicu proširuje se i
obogaćuje temeljna dječja aktivnost – igra.
Naziv projekta: Urbani vrt
Tema projekta:
Opis projekta:
Projekt Urbani vrt počeo se provoditi prije devet godina u mješovitoj vrtićkoj odgojno-
obrazovnoj skupini Irisi. Zbog trajanja projekta, urbani je vrt postao sastavni dio života skupine.
Cilj je bio omogućiti djeci da kroz praktični rad u urbanom vrtu usvajaju znanja, razvijaju
sposobnosti i vještine u skladu s odgojem za održivi razvoj na načelima permakulture.
Danas aktivnosti u urbanom vrtu traju tijekom cijele godine, a djeca su u prilici svakodnevno
promatrati promjene u urbanom vrtu i brinuti o njemu.
Tijekom godina postojanja urbanog vrta ostvarena je suradnja s roditeljima, zaposlenicima
dječjeg vrtića i vanjskim suradnicima.
Djeca svakodnevno borave u urbanom vrtu i sudjeluju u planiranju, organiziranju i provođenju
aktivnosti u sklopu urbanog vrta te vrednovanju učinjenog. Urbani je vrt mjesto brige o
biljkama, igre, učenja, suradnje i razvoja ekološke osviještenosti kod djece i odraslih.