loading

Ekoškole

Osnovna škola braće Radića, Pakrac

Korisnički podaci

Osnovna škola braće Radića, Pakrac
Bolnička 55, 34550 Pakrac
034411277
ured@os-brace-radica-pakrac.skole.hr
2025
Priprema statusa
  • Naziv projekta: Školski vrt- učionica na otvorenome

    Tema projekta: Konstantno uređivanje i oplemenjivanje školskog prostora

    Opis projekta:

    U projekt su uključeni svi učenici i djelatnici. Školski vrt sastoji se od više dijelova. Podijeljen je u nekoliko cjelina. Prvi i najstariji dio vrta nastao je prije četrdesetak godina. Zovemo ga Arboretum. To je šumski vrt koji sadrži sve vrste drveća koje rastu u našem okružju. U njemu je formirana potpuno prirodna učionica na otvorenom, sjedalice su od panjeva, a popločena je starom ciglom.  Cijelom dužinom šumskog vrta proteže se velika gredica u sjeni u kojoj rastu biljke ljubiteljice sjene. Predvrt ispred ulaza u školu okružen je oblikovanom grabovom živicom, ovdje se nalazi travnjak s ukrasnim biljkama i šahom na otvorenom, staza s klupama,  visoka gredica uzidana od cigle s ukrasnim grmljem, trajnicama i sezonskim cvijećem, te betonske tegle s trajnicama i grmljem. Desno od predvrta nalazi se najnoviji dio vrta – vodeni vrt koji se sastoji od jezerca s potokom i mostićem u kojem raste vodeno bilje i obiluje životinjskim svijetom. Jezerce se puni kišnicom koja se s krova škole slijeva u jezerce uz pomoć cijevi. Okoliš vodenog vrta ukrašen je drvećem i grmljem, a uz jezerce se nalazi sjenica koja također služi kao učionica na otvorenom. U blizini jezerca, ispod velike smreke nalazi se kružna klupa. U ovom dijelu vrta nalazi se divovska glava oblikovana od zemlje koja je ostala nakon iskopavanja jezerca. To je zapravo neobična povišena gredica obrasla ukrasnim travama i trajnicama, a na  lice „diva“ posađene su sukulentne biljke. Drugi ulaz u noviji dio škole također je okružen  vrtom s ukrasnim grmljem i trajnicama i velikom gredicom u sjeni koja se smjestila u podnožju desetak stabala jela. Ovdje se nalazi i drugi ulaz u školu sa stazom i igralištem za djecu. Odavde također vode staze prema drugom dijelu školskog igrališta. Iza škole, uz igrališta također je uska gredica s drvećem i grmljem, staza koja vodi prema vrtnoj kućici za alat, hotelu za kukce te dijelu vrta u kojem se nalaze  tematske povišene gredice i mali voćnjak. Ovdje se nalazi i kompostište. Ovim dijelom vrta dominira prekrasna velika kovrčava vrba, a u njenom podnožju nalazi se gredica u obliku leptira. Tematske gredice su: gredica s perunikama, bakin vrt, voćni vrt, mediteranski, ljekoviti, vrt s ružama, s travama, biblijski vrt i gredica toplih boja. Voćnjak se sastoji od stabala jabuke, kruške, dunje, duda i  oraha te nekoliko grmova aronije i ribiza kao i dvije povišene gredice od cigle s jagodama.  Između dva dijela škole nalazi se atrij – učionica na otvorenom u kojem učenici nižih razreda provode odmore,a organiziramo i različite aktivnosti u školi na otvorenom. U ovom dijelu vrta nalazi se travnjak s klupama, sjenica, povrtnjak koji se sastoji od dvije povišene gredice, malo igralište, podij popločen recikliranom gumom koji služi za razne aktivnosti i priredbe. U ovom prostoru rastu ukrasna japanska trešnja, šarenolisni javor, nekoliko  čempresa. Sve dijelove vrta uređuju svi učenici naše škole sa svojim nastavnicima. U školskom vrtu često organiziramo izvanučioničku nastavu kao i različita događanja: priredbe, radionice, sportska natjecanja, predavanja, prezentacije, sajmove, roditeljske sastanke.

    image

  • Naziv projekta: Spretne ruke – sretna djeca

    Tema projekta: Poboljšati kompetencije učenika i učitelja u području poučavanja ipodručju poučavanja i učenja praktičnim radom i aktivnostima u području zaštite okoliša

    Opis projekta:

    Ovo je Erasmus projekt u trajanju 28 mjeseci koji smo provodili u partnerstvu sa školama iz Italije, Bugarske, Rumunjske, Poljske i Grčke.Cilj projekta je poboljšati kompetencije učenika i učitelja u području poučavanja i učenja praktičnim radom i aktivnostima u području zaštite okoliša, povećati interes učenika za aktivno učenje kroz rad rukama te  jačati ekološku svijest i odgovornost učenika i učitelja. U okviru projekta proveli smo brojne aktivnosti koje smo podijelili u sljedeće teme:  Zelenija budućnost koja povezuje ljude, Zelene škole , Naši tragovi u prirodi, I naš zeleni vrt čini zelenu Europu, Surađujmo s prirodom, Arhitektura i priroda. Neke od aktivnosti su  istraživanje između svih škola koliki je tjedni unos voća i povrća. S učenicima smo  analizirali i usporedili dobivene rezultate te potaknuli promjenu prehrambenih navika učenika svih škola prema zdravim načinima prehrane. Isto tako učenici su istraživali koliko energije sadrži hrana, istraživali su  nutritivne vrijednosti hrane, izrađivali zdrave jelovnike te u školama i kod kuće pripremali hranu i praktičnim radom iskusili sve što su učili.  Učenici su istraživali kako upotrijebiti ostatke hrane te su napravili praktičnu kuharicu i primjere  jelovnika od ostataka hrane kako bi sve naučili kako ne bacati hranu. Učenici su istraživali potrošnju energije i vode te kako smanjiti tu potrošnju. Učenici su bilježili i prikupljali podatke te izračunavali tjednu i mjesečnu potrošnju vode u kućanstvu i uspoređivali je s dobivenim računima za potrošnju vode. Nakon istraživačkog rada slijedila je procjena potrošnje vode u kućanstvu i preporuke kako tu potrošnju smanjiti. U okviru teme Zeleni izleti u svim školama provedeni su izleti i različite aktivnosti u prirodi s ciljem omogućavanja više boravka u prirodi te učenje učenika o prirodi u samoj prirodi jer je takvo učenje kvalitetnije, a stečena znanja trajnija. Učenici tako bolje razumiju različite eko sustave i cjelovit sustav planete Zemlje te razvijaju osjetljivosti i pozitivan stav prema prirodi. Učenici su provodili aktivnosti prikupljanja plastike kako bi tu naviku stekli i primjenjivali u svakodnevnom životu. U prirodi su proučavali biljni i životinjski svijet, posjetili su laboratorij i istraživali  čistoću vode, posjećivali su ekološka imanja i učili o proizvodnji voća i preradi voća. U okviru teme Recikliranje učenici su učili o recikliranju te znanja praktično primjenjivali izradom kutija za razvrstavanje otpada, izradom različitih predmeta od otpada. Škole su povećale svijest o razvrstavanju otpada te su pokrenute akcije kao što su: prikupljanje starog papira, prikupljanje čepova i prikupljanje starih baterija.

    image

  • Naziv projekta: Dječje poduzetništvo

    Tema projekta: Naučiti što znači biti poduzetan, djelovati poduzetnički i biti poduzetnik te poduzetničke vještine primijeniti u svakodnevnom životu i školi

    Opis projekta:

    Cilj projekta je naučiti što znači biti poduzetan, djelovati poduzetnički i biti poduzetnik te poduzetničke vještine primijeniti u svakodnevnom životu i školi. To je višegodišnji projekt, a jedna od tema bila je Razmišljamo zeleno pa recikliramo. U okviru projekta učenici su  učili o recikliranju te znanja praktično primjenjivali izradom kutija za razvrstavanje otpada, izradom različitih predmeta od otpada, teglica za cvijeće, zvečki za nastavu glazbene kulture, puzzli za nastavu matematike, pernice od starog papira. Projekt završava Sajmom dječjeg poduzetništva na gradskoj šetnici gdje učenici izlažu i prodaju svoje radove. Učenici su  povećali svijest o razvrstavanju otpada te su pokrenute akcije kao što su: prikupljanje starog papira, prikupljanje čepova i prikupljanje starih baterija. Cilj svih aktivnosti  je  poticati učenike na racionalno postupanje s otpadom, preradu i upotrebu korištenih materijala.

    image

Partneri

Partneri Ekoškola

Hvala našim partnerima na izvrsnoj suradnji i potpori pri realizaciji programa međunarodne Ekoškole u Republici Hrvatskoj