loading

Ekoškole

Dječji vrtić Cvrčak i mrav, Tribalj

Korisnički podaci

Dječji vrtić Cvrčak i mrav, Tribalj
Tribalj 2a, 51243 Tribalj
051332488
vrticcvrcakimrav@gmail.com
2009
Dijamantni status 1
  • Naziv projekta: Vrtić u prirodi

    Tema projekta:

    Opis projekta:

    Glavni cilj je razvijati inovativne metode za izgradnju osjećaja zajedništva s prirodom i među ljudima te poštivanja prirodne i kulturne baštine među djecom predškolske dobi. Ostali ciljevi: naučiti djecu zajedničkim vrijednostima uz razvijanje osjećaja za zajedništvo i poštovanje prema vršnjacima. Okupiti slične zajednice u široj regiji, dijeliti i razmjenjivati iskustva, mišljenja i vrijednosti, kako bi došla do izražaja raznolikost i jedinstvo Europe, s posebnim naglaskom na aktivnosti u cilju razvijanja osjećaja zajedništva, poštovanja prema povijesti, kulturnoj i prirodnoj baštini među djecom od 1 do 6 godina. TEMA PROJEKTA : životinje i biljke u prirodi. PREGLED DETALJNIH AKTIVNOSTI U VRTIĆU TIJEKOM TREĆE GODINE PROJEKTA: A. priprema na nivou ustanove (ravnatelj, stručni tim, odgajatelji) - daljnje motiviranje odgojitelja za provođenje projekta - imenovanje voditelja projekta - dogovori oko svih faza u projektu. B. rad na nivou skupina (djeca i odgajatelji) - što više aktivnosti realizirati na vanjskom prostoru (pričanje priča, likovno stvaralaštvo, igre uloga…) - boravak na vanjskom prostoru u kabanicama i čizmicama po svim vremenskim uvjetima - neposredno upoznavanje prirodnih pojava - opažanje, spoznaja i dokumentiranje promjena u prirodi kroz godišnja doba - promatranje biljaka i životinja u prirodi - pronalaženje "svojeg" mjesta u prirodi - razne igre prirodnim materijalima - igre s materijalima iz prirode lišće, mahovina, kamenčići, zemlja, grančice i sl.) - izrada predmeta i igračaka od prirodnog materijala - kreativne i likovne radionice s prirodnim materijalima - sakupljanje prirodnog materijala i gradnja kućica - izrada skloništa za igračke od prirodnih materijala - "Osjećajni put" – što sve možemo osjetiti u prirodi (svi osjeti: slušati vjetar, promatrati lišće, osjetiti kišne kapi… - igre za razvijanje osjećaja za prirodu ( npr. "Glazba prirode" – imitiranje zvukova iz prirode, izrada muzičkih instrumenata, prepoznavanje zvukova…) - penjanje na drvo, trčanje kroz hrpu lišća - igre i pjesme o prirodi - igre "Slijedi trag" u prirodi - "ekspedicije" s ciljem istraživanja prirode - igre na livadi i šumi "Putovanje prirodom" - orijentacijsko kretanje u prirodi (npr. "Mapa s blagom") - tjelovježba na otvorenom prostoru (izrada rekvizita za igru djece, za razvoj motoričkih sposobnosti …) - braingym vježbe na otvorenom prostoru - druženje s roditeljima na otvorenom prostoru - razni projekti prema interesu djece. C. praćenje i evaluacija projekta ( odgajatelji, stručni tim, ravnatelj ) - prikupljanje dječjih komentara o prirodi i projektu - dokumentiranje projekta (foto, film itd.) - vođenje dnevnika - kronike svih aktivnosti tijekom godine - izložba za roditelje i javnost.

    image

Korak 3

Plan djelovanja

Drvo ima srce

Proširiti dječju spoznaju, obogatiti njihova iskustva i znanja o drveću, kao i važnost i korisnost drveća za život ljudi i životinja.

  • Upoznavanje različitih vrsta drveća kroz sličice, memory, pokrivaljke, uparivanje…;
  • Igre štapićima, lišćem, šišarkama, kestenima, žirevima;
  • Likovno oblikovanje prirodnim materijalima;
  • Upoznavanje i prepoznavanje drveća svim osjetilima;
  • Sijanje sjemena drveća, voćki i briga za biljke;
  • Drvo kao stanište – kome drvo je dom;
  • Uvođenje i izrada poticaja i materijala od drveta;
  • Recikliranje papira – skretanje pozornosti na važnost očuvanja šuma;
  • Oblikovanje tehnikom papier mache;
  • Drvo u igri i istraživanju – drvene igračke

odgajatelji jasličkih skupina Rožice i Ribice.

tijekom pedagoške godine 2024./2025.

Šuma i njezini stanovnici

Razvijati ekološku svijest i ljubav prema prirodi kod djece kroz upoznavanje šumskih životinja i biljaka

  • Senzorno istraživanje: ponuđene prirodne materijale iz šume (lišće, grančice, češere) djeca će istraživati opipom, njuhom, vidom, te će tako razviti senzornu percepciju i vokabular (nazivi za predmete);
  • Istraživanje zvukova šume: (vjetar, cvrkut ptica, šuštanje lišća) prepoznavanje već poznatih zvukova;
  • Šumska staza u sobi: Kreiranje taktilne staze sa prirodnim materijalima povezanim sa šumom;
  • Izrada hranilica za ptice: koristeći prirodne materijale te postavljanje iste u okolici vrtića. Postupno nadopunjavanje hranom, razvoj odgovornosti prema životinjama;
  • Organizirane kraće šetnje bližom okolicom te razvoj vizualne percepcije šumskog krajolika.

odgajatelji jasličke skupine Tići

tijekom pedagoške godine 2024./2025.

Suživot s prirodom – što činim da mi priroda vrati dobro

Usvojiti navike pravilnog i odgovornog ponašanja prema prirodi

  • Uključivanje u akcije čišćenja u bližoj i daljoj okolici;
  • Oformiti mali vrt u dvorištu vrtića;
  • Suradnja s PD Strilež – izleti i šetnje te samostalni izleti;
  • Poludnevni i cjelodnevni boravak u prirodi;
  • Reciklažni kutak u SDB

odgajatelji vrtićkih skupina Črišnjice i Bobice

tijekom pedagoške godine 2024./2025.

Čari šume

Upoznati djecu s osnovnim karakteristikama šume, životinjama i njihovim životom u šumi te utjecajem čovjeka na život u šumi.

  • Boravkom na obližnjim šumovitim područjima u najbližoj okolici vrtića te raznim materijalima iz prirode (lišće, žirevi, grane, kamenje, pijesak, trava, cvijeće...) za razno manipuliranje i doživljavanje upoznati djecu sa karakteristikama šume prateći promjene godišnjih doba;
  • Upoznavanje sa životinjama koje žive u šumi i njihovim karakteristikama;
  • Imenovanje i prepoznavanje životinja, oponašanje njihovog glasanja;
  • Prehrana životinja kroz razne kartice, puzzle, slagalice, umetaljke;
  • Važnost vode za život u šumi i život životinja;
  • Pretvaranje određenih centara u životne kutke životinja – ježev brlog, duplja vjeverice;
  • Povezivanje života životinja sa utjecajem čovjeka na šumu; Izrada plakata sa slikama šume, materijalima iz šume;
  • Izrada likovnih radova koristeći plastiku, recikliranje plastike;
  • Igra u prirodi sa materijalima iz prirode.

odgajatelji jasličke skupine Mravci

tijekom pedagoške godine 2024./2025.

Prikupljanje, razvrstavanje i recikliranje otpada

Osvijestiti djecu da recikliranjem i razvrstavanjem otpada čuvamo okoliš

  • Svakodnevno recikliranje;
  • Prikupljanje pedagoški neoblikovanog materijala te izrada poticaja za igru;
  • Prikupljanje PET ambalaže.

odgajatelji vrtićke skupine Frankopani

tijekom pedagoške godine 2024./2025.

Čudesna šuma

Stjecanje spoznaje o važnosti šuma za život te razvijati navike i učiti ponašanja koja doprinose zaštiti i opstanku šuma

  • Dočekajmo jesen u šumi – uključivanje svih osjetila;
  • Skupljanje neoblikovanog i prirodnog materijala i plodova – istraživanje, manipuliranje…;
  • Tko živi u šumi;
  • Kako živi i raste stablo;
  • Ponašanje čovjeka u šumi; sadnja sadnica

odgajatelji vrtićke skupine Cvrčci

tijekom pedagoške godine 2024./2025.

Korak 7

Ekokodeks i himna

  • 1. Priroda je livada, šuma, voćke, zrak i voda i mi sve to trebamo čuvati.
  • 2. U prirodu se ne smije bacati smeće, jer bi se zagadila.
  • 3. Ne palimo vatru i ne bacajmo opuške u šumu, jer bi se mogla zapaliti.
  • 4. Cvijeće nećemo ubrati, jer će uvenuti i ne može ozdraviti. Treba posaditi novo cvijeće i drveće.
  • 5. U vodu i šumu ne bacamo baterije i stare aute.
  • 6. Ako se u nju baca smeće, voda se ne može piti.

Eko-himnu ''Naš je vrtić eko-kutić'' napisao je i uglazbio roditelj dvoje djece polaznika vrtića, kantautor Neven Barac.

Partneri

Partneri Ekoškola

Hvala našim partnerima na izvrsnoj suradnji i potpori pri realizaciji programa međunarodne Ekoškole u Republici Hrvatskoj