Ekoškole
Naziv projekta: Vrtić u prirodi
Tema projekta:
Opis projekta:
Glavni cilj je razvijati inovativne metode za izgradnju osjećaja zajedništva s prirodom i među ljudima te poštivanja prirodne i kulturne baštine među djecom predškolske dobi. Ostali ciljevi: naučiti djecu zajedničkim vrijednostima uz razvijanje osjećaja za zajedništvo i poštovanje prema vršnjacima. Okupiti slične zajednice u široj regiji, dijeliti i razmjenjivati iskustva, mišljenja i vrijednosti, kako bi došla do izražaja raznolikost i jedinstvo Europe, s posebnim naglaskom na aktivnosti u cilju razvijanja osjećaja zajedništva, poštovanja prema povijesti, kulturnoj i prirodnoj baštini među djecom od 1 do 6 godina. TEMA PROJEKTA : životinje i biljke u prirodi. PREGLED DETALJNIH AKTIVNOSTI U VRTIĆU TIJEKOM TREĆE GODINE PROJEKTA: A. priprema na nivou ustanove (ravnatelj, stručni tim, odgajatelji) - daljnje motiviranje odgojitelja za provođenje projekta - imenovanje voditelja projekta - dogovori oko svih faza u projektu. B. rad na nivou skupina (djeca i odgajatelji) - što više aktivnosti realizirati na vanjskom prostoru (pričanje priča, likovno stvaralaštvo, igre uloga…) - boravak na vanjskom prostoru u kabanicama i čizmicama po svim vremenskim uvjetima - neposredno upoznavanje prirodnih pojava - opažanje, spoznaja i dokumentiranje promjena u prirodi kroz godišnja doba - promatranje biljaka i životinja u prirodi - pronalaženje "svojeg" mjesta u prirodi - razne igre prirodnim materijalima - igre s materijalima iz prirode lišće, mahovina, kamenčići, zemlja, grančice i sl.) - izrada predmeta i igračaka od prirodnog materijala - kreativne i likovne radionice s prirodnim materijalima - sakupljanje prirodnog materijala i gradnja kućica - izrada skloništa za igračke od prirodnih materijala - "Osjećajni put" – što sve možemo osjetiti u prirodi (svi osjeti: slušati vjetar, promatrati lišće, osjetiti kišne kapi… - igre za razvijanje osjećaja za prirodu ( npr. "Glazba prirode" – imitiranje zvukova iz prirode, izrada muzičkih instrumenata, prepoznavanje zvukova…) - penjanje na drvo, trčanje kroz hrpu lišća - igre i pjesme o prirodi - igre "Slijedi trag" u prirodi - "ekspedicije" s ciljem istraživanja prirode - igre na livadi i šumi "Putovanje prirodom" - orijentacijsko kretanje u prirodi (npr. "Mapa s blagom") - tjelovježba na otvorenom prostoru (izrada rekvizita za igru djece, za razvoj motoričkih sposobnosti …) - braingym vježbe na otvorenom prostoru - druženje s roditeljima na otvorenom prostoru - razni projekti prema interesu djece. C. praćenje i evaluacija projekta ( odgajatelji, stručni tim, ravnatelj ) - prikupljanje dječjih komentara o prirodi i projektu - dokumentiranje projekta (foto, film itd.) - vođenje dnevnika - kronike svih aktivnosti tijekom godine - izložba za roditelje i javnost.
Proširiti dječju spoznaju, obogatiti njihova iskustva i znanja o drveću, kao i važnost i korisnost drveća za život ljudi i životinja.
odgajatelji jasličkih skupina Rožice i Ribice.
tijekom pedagoške godine 2024./2025.
Razvijati ekološku svijest i ljubav prema prirodi kod djece kroz upoznavanje šumskih životinja i biljaka
odgajatelji jasličke skupine Tići
tijekom pedagoške godine 2024./2025.
Usvojiti navike pravilnog i odgovornog ponašanja prema prirodi
odgajatelji vrtićkih skupina Črišnjice i Bobice
tijekom pedagoške godine 2024./2025.
Upoznati djecu s osnovnim karakteristikama šume, životinjama i njihovim životom u šumi te utjecajem čovjeka na život u šumi.
odgajatelji jasličke skupine Mravci
tijekom pedagoške godine 2024./2025.
Osvijestiti djecu da recikliranjem i razvrstavanjem otpada čuvamo okoliš
odgajatelji vrtićke skupine Frankopani
tijekom pedagoške godine 2024./2025.
Stjecanje spoznaje o važnosti šuma za život te razvijati navike i učiti ponašanja koja doprinose zaštiti i opstanku šuma
odgajatelji vrtićke skupine Cvrčci
tijekom pedagoške godine 2024./2025.
Eko-himnu ''Naš je vrtić eko-kutić'' napisao je i uglazbio roditelj dvoje djece polaznika vrtića, kantautor Neven Barac.