loading

Ekoškole

Osnovna škola Vidikovac, Pula

Korisnički podaci

Osnovna škola Vidikovac, Pula
Vladimira Nazora 49, 52100 Pula
098420853
ured@os-vidikovac-pu.skole.hr
2024
Stjecanje statusa
  • Naziv projekta: Ekotjedan i projektni ekodan

    Tema projekta: Radionice i likovni radovi na temu Moja ekoškola

    Opis projekta:

    Tijekom Dječjeg tjedna od 2. do 6. listopada 2023. učenici su sudjelovali u organiziranim aktivnostima s temom Ekotjedan.   

    Neke od brojnih aktivnosti koje su se tijekom tjedna provodile su:

    - čišćenje okoliša škole

    - razgovor i radionice s ekološkim temama

    - izrađivanje likovnih radova: mobili od otpadnog materijala, oslikavanje planeta Zemlje s temom bioraznolikosti, likovni radovi od prirodnih materijala (zemlje, kamenčića, drva, pijeska),

    - sakupljanje lišća u okolišu škole, ocrtavanje sakupljenog lišća i izrezivanje te ukrašavanje razrednog panoa i gospođice Jesen

    - igranje društvenih eko-igara

    Na školskim panoima, u hodnicima i učionicama postavljena je izložba likovnih radova s ekološkim motivima.

    Napomena: Projekt će biti nadopunjen kod ispunjavanja 6. programskog koraka Ekoškole s opisom, slikom i dokumentom o provedbi Projektnog tjedna Ekoškole. 

     

    image

  • Naziv projekta: Eko kutak

    Tema projekta: Odvajanje i odlaganje otpada

    Opis projekta:

    U dijelu škole trajno je postavljen edukativni eko kutak.

    Aktivnosti koje se provode ili će se provoditi:

    - postavljanje panoa s ekološkim uputama primjerene učenicima

    - postavljenjanje spremnika za odvojeno prikupljanje otpada, odlaganje prikupljenog otpada u suradnji s komunalnim poduzećem

    - sakupljanjem čepova nastaviti sudjelovanje u akciji Plastičnim čepovima do skupih lijekova, donacija sakupljenih čepova udrugama i komunalnim poduzećima

    - sakupljanje, odvajanje i odlaganja starih baterija

    - sakupljanje i odlaganje plastičnih boca i starog papira

    - izlaganje učeničkih radova nastalih recikliranjem otpada

     

    image

  • Naziv projekta: Zelena učionica

    Tema projekta: Školski vrt

    Opis projekta:

    Od školske godine 2018./2019. u školi se provodi projekt Školskog vrta kojim se život u školi približio prirodi. Brigom o školskom vrtu učenici aktivno sudjeluju u aktivnostima na zraku, uče o prirodnim procesima, razvijaju svijest o biološkoj raznolikosti i međusobnu suradnju, povezuju se s prirodom, razvijaju osjetila, pozitivan stav o sebi i svijetu oko sebe.

    U cilju stvaranja poticajnog okruženja koje će učenike još više približiti prirodi i potaknuti ih na istraživanje i čuvanje prirodnog bogatstva zavičaja, tijekom školske godine 2023./2024. planiramo provesti sljedeće aktivnosti:

    - radionice izrade visokih gredica

    - sadnja i sjetva sezonskog povrća

    - sadnja autohtonih aromatičnih biljaka našega kraja

    - briga o posađenim biljkama

    - radijske emisije Zelena učionica

    - radionica izrade edukativnih pločica

    - briga o postojećem komposteru

    - nadopunjavanje kompostera zelenim otpadom nastalim održavanjem zelenih površina u školskom dvorištu i zelenim otpadom iz školske kuhinje

    - orezivanje posađenih maslina i voćaka

    image

Korak 1

Članovi odbora

  • Ravnateljica i učitelji: Ana Bačić, Sandra Stanković, Dragana Brčina Burazerović, Jelena Bažon, Iva Bizjak Radović, Martina Burazer, Sanja Četković, Dea Dragosavac, Aida Dražić, Sandra Korenić, Bojana Manzin, Tatjana Marinović, Domagoj Matković, Sanja Pereša Macuka, Kristina Petrić, Jasminka Turčinov, Jasmina Vujica, Marija Matoković, Nina Juravić, Ivana Kujundžija, Ana Bulić, Dunja Dumendžić, Maja Retkovac
  • Stručni suradnici: Davor Apostolovski, Suzana Mohorović, Elena Radolovich
  • Učenici: Lorin K. (1.a), Marin P. (1. b), Timotej D. (1. c), Eva D. (2. a), Lovro K. (2. b), Karlo B. (2. c), Zara Š. (2. d), Petar M. (3. a), Sofija M. (3. a), Lukas Š. K. (3. b), Viktor M. (3. c), Ema V. (4. a), Petra B. (4. a), Sofia C. (4. b), Lucija C. (4. c), Mateo G. (5. a), Franko B. (5. a), Anika B. (5. b), Leon P. (5. c), India J. (5. c), Katja O. (6. a), Lorena B. (6. b), Ema (6. c), Eva P. (6. d), Anastasia P. (6. d), Mia B. (7. a), Adam B. (7. b), Tonči M. (7. c), Gabriel J. (8. a), Frida J. (8. b), Matej B. (8. c)
  • Administrativno-tehničko osoblje: Samira Buić, Grozdana Kolić, Goran Peruško, Leonid Manojlovski
  • Predstavnica lokalne zajednice: dr. sc. Ivona Močenić, dr. med., zamjenica gradonačelnika
  • Predstavnica javnih ustanova: Irena Mišković, dipl. ing. šum., Hrvatske šume
  • Predstavnik udruga: Irena Burba, predsjednica udruge Zelena Istra
  • Predstavnik roditelja: Ilija Dakić
image

Korak 3

Plan djelovanja

Ugasi me, zar ne vidiš da gorim

Razvijati odgovornost za racionalno trošenje električne energije i vode. Jačati svijest o važnosti štednje energije dobivene iz obnovljivih izvora i svijest za potrebom štednje pitke vode u svakodnevnom životu.

  • edukacija učenika o potrebi racionalne potrošnje električne energije i pitke vode.
  • briga o štednji energije i vode u školi – gašenje svjetla, zatvaranje prozora, racionalno korištenje klima uređaja, gašenje računala i pametne ploče kad se ne koriste, štedljivo korištenje vode pri pranju ruku, sakupljanje kišnice za zalijevanje nasada u vrtu i sl.
  • na Satovima razrednog odjela, učenici će izraditi oznake koje će postaviti uz prekidač i slavine u učionicama; oznake će podsjećati učenike i djelatnike škole na racionalno trošenje električne energije i vode
  • izračun uštede i praćenje proizvodnje električne energije dobivene obnovljivim izvorima energije (solarni paneli na krovu školske zgrade).
  • izrada vjetrenjača od recikliranog materijala (papir, plastika)
  • praćenje stupnja grijanja radijatora u učionicama tijekom sezone grijanja
  • smanjenje potrošnje vode zamjenom starih dvoručnih slavina ugradnjom miješalica
  • učenici, učitelji, članovi eko patrole, domar, spremačice

tijekom školske godine 2024./2025.

 

Način praćenja:

  • vođenje eko-dnevnika
  • izrada promjenjivog panoa
  • izrada plakata i natpisa s navedenom temom
  • foto dokumentiranje i objave na web stranici škole
  • izložba učeničkih radova
Zelena učionica

Stvoriti poticajno okruženje koje će učenike približiti prirodi i potaknuti ih na istraživanje i  čuvanje prirodnog bogatstva zavičaja.

  • osvijestiti pojedince (učenike, učitelje, roditelje, lokalno stanovništvo) da svojim aktivnostima, utjecajem na okolinu, vlastitim izborima i ponašanjem mogu promijeniti stanje okoliša te očuvati, njegovati i uvećati prirodne vrijednosti svojega kraja
  • unaprijediti znanje učenika o važnosti očuvanja okoliša
  • unaprijediti znanje i vještine učenika i učitelja o sezonskim i autohtonim biljkama našega kraja
  • osnažiti učenike na području suradničkog i istraživačko učenja, jačati komunikacijske vještine
  • podizati svijest o povezanosti kretanja i boravka u prirodi s pozitivnim učincima na tjelesno i psihičko zdravlje

Planirane aktivnosti:

  • postaviti visoke gredice za uzgoj sezonskog povrća
  • sadnja i sjetva sezonskog povrća
  • izrada školskog kamenjara
  • sadnja autohtonih aromatičnih biljaka našeg kraja
  • briga o posađenim i posijanim biljkama
  • radionica izrade edukativno-obavještajnih pločica
  • sadnja drveća
  • postavljanje dodatnih koševa uz vanjske učionice
  • briga o postojećem komposteru
  • nadopunjavanje kompostera zelenim otpadom nastalim održavanjem zelenih površina u školskom dvorištu i zelenim otpadom iz školske kuhinje
  • orezivanje posađenih maslina i voćaka
  • oslikavanje vanjskih zidova škole ekološkim temama te upotpuniti vizualni identitet škole prilagođen opredjeljenju škole k ekološkom obrazovanju

učenici, djelatnici škole, roditelji, predstavnici lokalne zajednice, djelatnici poduzeća, udruga i ustanova koji se bave okolišem, ekologijom i održivim razvojem.

tijekom školske godine 2024./2025.

 

Način praćenja:

  • dnevnik ekoloških aktivnosti
  • postavljanje izvješća s tekstualnim i slikovnim sadržajima o provedenim radionicama i akcijama na promjenjivom školskom panou
  • fotografiranje i oglašavanje u Eko kutku web stranice škole
Ekoradionice i ekoedukacije

Stjecanje znanja o ekologiji, ekološkoj pismenosti i načelima održivog razvoja.

  • organiziranim predavanjima i radionicama prepoznati vlastite životne navike i osvijestiti važnost čuvanja prirode i zaštite okoliša
  • usvajati spoznaju da čovjek svoje djelovanje treba uskladiti s mogućnostima prirodnog sustava, tj. da usvaja načela održivog razvoja (bioraznolikost, održivo upravljanje prirodnim dobrima, odgovornost i dr.)

Planirane aktivnosti:

  • edukacija učenika o pravilnom odvajanju otpada
  • sudjelovanje u radionicama i edukacijama koje tijekom školske godine organiziraju gradske udruge, poduzeća koja se bave ekologijom i održivim razvojem
  • likovne i književne radionice o zaštiti naših šuma i mora
  • upoznavanje park šuma, nacionalnog parka Brijuni i ostalih dijelova zaštićene prirode zavičaja
  • edukacija učenika o obnovljivim izvorima energije s naglaskom na postavljene solarne panele na krovu škole, njihovoj ulozi u štednji električne energije u školi
  • članovi ekopatrole poticati će učenike na štednju energije i vode u školi
  • akcija sakupljanja igračaka koje učenici ne koriste, razmjena sakupljenih igračaka
  • akcije čišćenja okoliša škole
  • akcija čišćenja obližnje morske obale
  • obilježavanje prigodnih ekoloških dana (Dan planeta Zemlje, Dan šuma, Dan lastavica, Dan voda i dr.)

učenici, djelatnici škole, djelatnici poduzeća, udruga i ustanova koji se bave okolišem, ekologijom i održivim razvojem.

tijekom školske godine 2024./2025.

 

Način praćenja:

  • dnevnik ekoloških aktivnosti
  • postavljanje izvješća s tekstualnim i slikovnim sadržajima o provedenim radionicama i akcijama na promjenjivom školskom panou
  • fotografiranje i oglašavanje u Eko kutku web stranice škole
  • proširivanje kurikuluma nastavnih predmeta Priroda i društvo, Priroda i Biologija
Ekodan

Poticati kod učenika razmišljanje o društvenoj i osobnoj odgovornosti te jačati ekološku svijest.

  • provoditi aktivnosti estetskog i ekološkog sadržaja
  • stjecati znanja  iz ekologije i prirode
  • razvijati pozitivan stav o čuvanju prirodnog okoliša škole
  • razvijati suradničke odnose i komunikacijske vještine u zajedničkim aktivnostima
  • naglasak eko dana usmjeriti na prigodne eko datume krajem ožujka (19.03. Dan lastavica, 21.03. Međunarodni dan šuma, 22.03. Svjetski dan zaštite voda i 26.03. Sat za planet Zemlju)
  • provoditi aktivnosti kojima će učenici stjecati i proširiti znanje o važnosti bioraznolikosti 

ravnateljica škole, koordinatorice eko škole, učitelji

krajem ožujka 2025.

 

Način praćenja:

  • dnevnik ekoloških aktivnosti
  • postavljanje izložbe likovnih radova učenika na školskim panoima, u hodnicima i učionicama
  • prezentiranje rezultata rada tijekom eko dana
  • fotografiranje i oglašavanje u eko kutku web stranice škole
  • čišćenje šume u okolišu škole

Partneri

Partneri Ekoškola

Hvala našim partnerima na izvrsnoj suradnji i potpori pri realizaciji programa međunarodne Ekoškole u Republici Hrvatskoj